Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
ph.d.
Publikationer pr. år
Min forskningsprofil er centreret omkring praksisbaseret læring, ledelse og kvalitetsudvikling i organisationer. Jeg undersøger, hvordan strategiske processer, organisatorisk læring og kvalitetsudvikling opstår gennem hverdagspraksisser og interaktioner mellem mennesker, teknologier og strukturer. Min forskning fokuserer på, hvordan ledelsesmæssig ekspertise udvikles ved aktiv deltagelse i sociale og faglige praksisser, hvor læring og tilpasning bliver til kollektive handlinger og processer.
Teoretisk er jeg både optaget af fænomenologiske (fx Jazabkowski, Whittington) og posthumanistiske tilgange (fx Gherardi) til organisering. Jeg arbejder med ledelse som et sociomaterielt fænomen, hvor både menneskelige og ikke-menneskelige aktører interagerer for at skabe meningsfulde handlinger i organisationer.
Et væsentligt aspekt af min forskning er Strategy-as-Practice (SAP), som fokuserer på, hvordan strategi bliver til og udøves i praksis. SAP-feltet, fremhævet af Vaara og Whittington (2012), ser på, hvordan strategiarbejde skabes gennem daglige interaktioner mellem mennesker, teknologier og institutionelle faktorer. Dette felt understøtter min interesse i strategisk ledelse, hvor strategier ikke blot formuleres på et abstrakt niveau, men praktiseres og forankres i konkrete organisatoriske sammenhænge.
Analytiske og forskningsfunderede kompetencer, der forandrer organisationer med særligt fokus på
Organisering af kompetenceudviklingsforløb med særligt fokus på
Formidling af forskningsresultater med fokus på
Undervisningstemaer og erfaring
Sociologiske grundspørgsmål
Organisatorisk læring
Magt og etik
ekspertise, dømmekraft, fronesis
Ph.d., Describing university writing and its boundaries - a sociological understanding of academic writing as a medium of communication based on the analysis of the master thesis in 3 dansih universities within the period 1977 to 2015
Dimissionsdato: 1 okt. 2019
Diplom I Ledelse, Essens og kontingens i en brydningstid
Dimissionsdato: 3 okt. 2011
Cand. mag, Folkeskolens Kronotop - en system- og diskursteoretisk problematisering af læringsrummet i folkeskolen beksrevet som undervisningspligtens (semantiske) selvreference med et suppleret teorifokus på Bakthins litteraturteoretiske begreb "kronotop", Syddansk Universitet
Dimissionsdato: 1 maj 2005
Sekretariatschef
1 jun. 2019 → 1 dec. 2021
ph.d.-stipendiat, Syddansk Universitet
1 aug. 2016 → 1 aug. 2019
Læringskonsulent, Dansk Skoleskak
1 maj 2016 → 1 apr. 2018
Videnskabelig assistent, Syddansk Universitet
1 aug. 2013 → 1 aug. 2016
Souschef, dagbehandling
1 aug. 2005 → 1 aug. 2013
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Nielsen, N. O. (Projektleder), Harsløf, L. J. (Projektdeltager), Aaslyng, M. A. D. (Projektdeltager), Degnegaard, S. (Projektdeltager), Hemmingsen, M. W. (Projektdeltager), Knudsen, J. (Projektdeltager), Aakjær, M. K. (Projektdeltager), Foxby, A. (Projektdeltager), Jensen, R. K. (Projektdeltager), Boysen, M. S. W. (Projektdeltager), Poulsen, M. J. (Projektdeltager) & Hardahl, L. K. (Projektdeltager)
01/03/24 → 28/02/27
Projekter: Projekt › Forskning