20162020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Ph.D. i tysk litteratur, Rutgers University, USA

Lektor ved Læreruddannelsen i Aarhus

 

Forsknings- og udviklingsområder

Sprogpædagogisk Praksis

Arbejdsområder

Tysk

Fremmedsprogsundervisning

Litteratur

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Tysk litteratur, Ph.D., Rutgers, The State University of New Jersey

1 aug. 20081 maj 2012

Dimissionsdato: 1 maj 2012

Tysk sprog og litteratur, M.A. (cand.mag)

1 sep. 20041 okt. 2008

Dimissionsdato: 1 okt. 2008

Tysk og fransk sprog og litteratur, B.A. (bachelorgrad), Bloomsburg University of Pennsylvania

1 sep. 200031 maj 2004

Dimissionsdato: 31 maj 2004

Ansættelser

Tyskunderviser, VUC Århus (HF)

1 aug. 201331 aug. 2015

Ekstern lektor i tysk, Aarhus Universitet

1 sep. 201031 jan. 2011

Engelskunderviser, DOF Aarhus Plus

1 sep. 201031 dec. 2010

Tysk- og engelskunderviser, Århus Købmandsskole

1 aug. 200930 jun. 2011

Undervisningsassistent i tysk, Rutgers, The State University of New Jersey

1 sep. 200531 maj 2008

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Publikationer

Bilderbücher im Deutschunterricht

Jacobsen, J. G. H. & Wobeser, K., 2019, I : Sproglæreren. 4, s. 34-35 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til nyhedsbrev, magasin el.lign.Formidling

Gramma3: The Movie

Jacobsen, J. G. H., Bruntt, K. S. L., Jørgensen, N. & Østerbye, T., 2019

Publikation: Ikke-skriftlig produktionVisuelle produkterFormidling

Grammar rules! The Disciplining Power of Grammar (Instruction) in L1 and L2 Classrooms in Denmark: An Empirical Study

Jørgensen, N., Jacobsen, J. G. H. & Christensen, M. V., 5 sep. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Grammatikkens disciplineringspotentiale

Christensen, M. V., Jacobsen, J. G. H. & Jørgensen, N., 5 feb. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Grammatikkens disciplineringspotentiale: Kvadratisk, praktisk, god?

Christensen, M. V., Jacobsen, J. G. H. & Jørgensen, N., 25 apr. 2019, Hvordan praktiseres grammatikundervisning i dansk, engelsk og tysk?: Statusrapport Gramma3. Kabel, K., Christensen, M. V. & Brok, L. S. (red.). København: Nationalt Videncenter for Læsning, s. 111-125 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapport

Åben adgang

Projekter

Sprogligt boost i tysk - et nyskabende samarbejde mellem læreruddannelsens og universitetets sprogfag

Daugaard, L. M., Jacobsen, J. G. H., Gorbahn, K., Feller, J. & Kamm, A.

01/06/1901/02/20

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Gramma3

Kabel, K., Brok, L. S., Christensen, M. V., Møller, H., Riis, S. M. V., Bjerre, K., Rohde, L., Hansen, I. G., Maibom, I., Dolmer, G., Fregerslev, P., Jacobsen, J. G. H., Jørgensen, N., Bock, K. & Bruntt, K. S. L.

01/01/1831/12/19

Projekter: ProjektForskning

Fil