Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Jeg er adjunkt og min faglige underviserprofil samt kompetencer er skabt på baggrund af uddannelser som Cand.mag. i Lærings- og Forandringsprocesser med specialiseringslinjen ”Pædagogik og pædagogisk innovation”, pædagog og grafisk designer. Derudover har jeg fungeret som projektleder for et ”Art Based Lab” i regi af UCN Hjørring, hvor UCN-undervisere og AAU-forsker samarbejdede omkring opstilling af ’klassiske’ aktionsforskningseksperimenter i uddannelsen omhandlende kunstinddragelse. Ydermere har jeg erhvervserfaring fra pædagoguddannelsens tre specialiseringer.

Interesseområder

Inddragelse af kunstbaserede æstetiske formsprog og læreprocesser i de teoretiske undervisningsrammer, som dermed skaber flere deltagelsesmuligheder for de pædagogstuderende, alternative tilgange til nye erkendelser og refleksion.

De studerende aktiveres ved brugen af alternative undervisningsformer i undervisningen, og der skabes et engagerende læringsmiljø – der ydermere kan øge studieintensiteten og kvaliteten af læringen.

Sætte de pædagogstuderende i stand til at bruge kunstbaserede læreprocesser i egen praksis.

Kompetencer

Kompetencegivende kurser:
Grafisk Facilitering
Uddannelsesinstitution: Mannaz

Antal dage: 2

Afslutningsdato: 07/06/2017

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Projedelse: Nogen erfaring
Networking: Nogen erfaring

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Kandidat, Aalborg Universitet, Under hvilke betingelser kan æstetiske læreprocesser støtte pædagogstuderendes udvikling af en bæredygtig professionsidentitet?

… → 2015

Pædagog, University college Nordjylland

… → 2009

Grafisk designer, Højer Design seminarium

… → 2002

Ansættelser

Adjunkt, Professionshøjskolen UCN, Pædagoguddannelsen Hjørring

20152017

Børne og ungekonsulent, Projekt kirke

20112013

Freelance illustrator, kunstner og idéudvikler

2001 → …

Emneord

  • æstetiske læreprocesser

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Karen Stine Egelund er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler
  • KULT-konferencen: Små børns møde med kunst og kultur

    Karen Stine Egelund (Oplægsholder), Merete Cornet Sørensen (Keynotespeaker), Felicia Bech Lillelund (Keynotespeaker), Bennye Düranc Austring (Arrangør), Trine Ankerstjerne (Oplægsholder) & Sandy Elbæk (Oplægsholder)

    17 maj 2018

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

  • Billedstrøm

    Karen Stine Egelund (Deltager), Mette Rold (Deltager) & Charlotte Saustrup Haven (Deltager)

    11 okt. 2018

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

  • Children, Art & Culture + Sustainability

    Karen Stine Egelund (Deltager), Hanne Hauer (Deltager), Nils Falk Hansen (Deltager), Felicia Bech Lillelund (Deltager), Anne Bamford (Keynotespeaker) & Tatiana Chemi (Keynotespeaker)

    15 nov. 201717 nov. 2017

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

  • Creative University Conference 2016

    Karen Stine Egelund (Oplægsholder), Julie Borup Jensen (Arrangør), Tatiana Chemi (Arrangør), Lene Tanggaard (Keynotespeaker), Kirsten Kofod Hyldahl (Oplægsholder), Pernille Sams (Oplægsholder), Peter Abrahamsen (Oplægsholder), Holger Kjærgaard (Oplægsholder), Lis Leleur (Deltager), Heidi Bang Okslund (Oplægsholder), Mary Anne Kristiansen (Oplægsholder) & Elisabeth Mølholm Andersen (Oplægsholder)

    18 aug. 201619 aug. 2016

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

  • Beverley Taylor Sorenson Arts Learning Program

    Karen Stine Egelund (Anden rolle), Julie Borup Jensen (Gæsteforsker), Felicia Bech Lillelund (Anden rolle), Pernille Sams (Anden rolle), Peter Abrahamsen (Anden rolle), Elisabeth Mølholm Andersen (Anden rolle), Holger Kjærgaard (Anden rolle), Heidi Bang Okslund (Anden rolle) & Morten Lykke (Anden rolle)

    18 okt. 201524 okt. 2015

    Aktivitet: Besøg på en ekstern institution - typerStudieophold