Billede af Karina Kiær
20142023

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Ph.d.-projekt: Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner i folkeskolen

Gennem et kvalitativt casestudie og konstruktionistisk grounded theory undersøger projektet, hvordan organisatoriske rutiner skaber forskellige betingelser for læsevejledernes understøttelse af læreres databrug. Projektet skaber viden om, hvordan læsevejledere navigerer og forhandler forskellige organisatoriske rutiner for databrug i folkeskolen og leverer ny og dybdegående viden om samspillet mellem organisatoriske rutiner og læsevejledere. Den viden vil være til gavn for professionelles databrug i et skoleudviklingsperspektiv generelt og for læsevejledning mere specifikt.

Organisatoriske rutiner, databrug, teknologier, pædagogisk brug af test, organisatorisk læring og forandring, didaktik, læremidler, dansk, læsning i fagene, læsevejledning, faglig vejledning i skolen, teknologiforståelse og dataficering i skolen.

Min uddannelsesbaggrund er folkeskolelærer med en videreuddannelse som cand.pæd. i didaktik mshp. dansk.

Udvikler af læremidler til folkeskolens danskundervisning med fokus på situationsorienteret didaktik og fremstilling/skrivning

 

Forsknings- og udviklingsområder

Redaktionsmedlem Danish Journal of Education Studies (DJES) https://tidsskrift.dk/tidsskriftforuddannelsesvidens 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

cand.pæd.i didaktik mshp. dansk, Et bud på principper for fremtidig prototypisk situationsorienteret didaktisk design, Aarhus Universitet

1 aug. 20081 okt. 2012

Dimissionsdato: 1 okt. 2012

Bachelor, Litteraturhistorie og dannelse i det refleksivt moderne, UC SYD

1 aug. 20001 jul. 2004

Dimissionsdato: 30 jun. 2004

Ansættelser

Pædagogisk konsulent og underviser på Lærerudannelsen, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

1 aug. 201231 jul. 2017

Lærer, skolebibliotekar og international koordinator, Bakkeskolen i Kolding

1 aug. 200431 jul. 2012

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • dansk, didaktik, læsevejledning, it, literacy, data
  • Læremiddeludvikling, læremiddelvurdering
  • Skoler, fag og institutioner
  • dansk, vejledning, kurser
  • organisationsteori
  • organisatoriske rutiner
  • organisatorisk læring og videndeling
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Medier, kommunikation og sprog

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Karina Kiær er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller