Billede af Karina Kiær
20152025

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Mine forskningsområder er grunduddannelse og læreruddannelse. Jeg forsker i:

  • Organisatoriske rutiner
  • Organisationspædagogik, organisatorisk læring og forandring
  • Professionelle læringsnetværk (PLN)
  • Forandringsledelse i praksis
  • Professionelle læringsfællesskaber (PLF) og samarbejde
  • Læsevejledning
  • Naturfagsvejledning
  • Faglig vejledning 
  • Databrug og dataliteracy
  • Organisationsæstetik og kunstbaserede forskningsmetoder
  • Lektionsstudier

Min uddannelsesbaggrund er folkeskolelærer med en videreuddannelse som cand.pæd. i didaktik mshp. dansk.

 

 

Forsknings- og udviklingsområder

Redaktør Danish Journal of Education Studies (DJES) https://tidsskrift.dk/tidsskriftforuddannelsesvidens 

Forsknings- og udviklingsområder

Network development board member of the International Network of Organizational Education Researchers (Network 32, ECER)

Member of the International Routine Dynamics Research Community

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d.-uddannelse, ph.d., Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner i folkeskolen

1 jan. 20209 feb. 2024

Dimissionsdato: 9 feb. 2024

cand.pæd.i didaktik mshp. dansk, Et bud på principper for fremtidig prototypisk situationsorienteret didaktisk design, Aarhus Universitet

1 aug. 20081 okt. 2012

Dimissionsdato: 1 okt. 2012

Bachelor, Litteraturhistorie og dannelse i det refleksivt moderne, UC SYD

1 aug. 20001 jul. 2004

Dimissionsdato: 30 jun. 2004

Ansættelser

postdoc, Syddansk Universitet

1 jan. 2023 → …

Pædagogisk konsulent og underviser på Lærerudannelsen, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

1 aug. 201231 jul. 2017

Lærer, skolebibliotekar og international koordinator, Bakkeskolen i Kolding

1 aug. 200431 jul. 2012

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • dansk, didaktik, læsevejledning, it, literacy, data
  • Læremiddeludvikling, læremiddelvurdering
  • Skoler, fag og institutioner
  • dansk, vejledning, kurser
  • organisationsteori
  • organisatoriske rutiner
  • organisatorisk læring og videndeling
  • organisationspædagogik
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Medier, kommunikation og sprog

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Karina Kiær er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller