Intet billede af Kim Nielsen

Kim Nielsen

1986 …2014

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Vurdering, analyse, design og anvendelse af it, teknologi og medier indenfor mental sundhed, inklusion, specialpædagogik, neurologi, rehabilitering, velfærds- og omsorgsteknologi. Vurdering, analyse, design og anvendelse af it, teknologi og medier til undervisning og læring. Forskningsbaseret teori og praksis for området. Forsknings- og videnopfattelser, og udvikling I disse, for området. Human Computer Interface (HCI), Human Factors (HF), Human actors, socio-teknik, kritisk design, æstetisk design. Videnskabelige, videnskabsteoretiske, undersøgelses- og forskningsmæssige overvejelser om, hvordan man forsker og undersøger verden, som følger at ønsket om at få viden om hvorvidt teorier og metoder til design og anvendelse indenfor området har praktisk effekt hos slutbrugeren i den verden de lever i, og ikke blot siger noget om effekter under kliniske betingelser eller laboratorieforhold.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Master i IT, Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2012

Voksenunderviseruddannelsen

Dimissionsdato: 1 jan. 2000

HD 1.st del, Silkeborg Handelsskole

Dimissionsdato: 1 jan. 1991

Civilingeniør (cand. polyt.), Danmarks Tekniske Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 1987

Emneord

  • æstetik og didaktik
  • læremidler
  • specialpædagogik
  • digitale medier
  • hypermedier
  • multimedier
  • interaktionsdesign
  • medier og medieteori
  • kritisk design
  • æstetisk design
  • HF (Human Factors)
  • HCI (Human Computer Interface)
  • Human actors
  • velfærdsteknologi
  • naturvidenskabelige fag
  • matematik
  • kemi
  • virtuel læring
  • tilstedeværelse
  • aktivit og deltagelse
  • teori-praksis
  • it
  • forskning
  • forskningsforståelser
  • videnopfattelser
  • e-læring
  • læring
  • web og mobile platforme
  • ingeniørvidenskab
  • programmering
  • java
  • php
  • html
  • programmering af matatematiske modeller
  • videnskabsteori
  • praksisparadigme
  • viden i praksis
  • web 2.0
  • metode
  • interaktivt design
  • didaktik
  • mesterlæring
  • krop og læring
  • sanser og læring
  • oplevelse og læring
  • erfaring og læring
  • sundhedsteknologi
  • læreprocesser
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.