Personlig profil

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Networking: Nogen erfaring

Forsknings- og udviklingsområder

Jeg er forskningsmæssigt primært optaget af, hvordan lærerstuderende og nyuddannede lærere udvikler sig professionelt. I den forbindelse har jeg arbejdet med praktikvejledning og videosupervision.

I øjeblikket arbejder jeg i forskningsprogrammet "Vejledning og mentorskab i pædagogiske og sociale kontekster," hvor vi siden 2016 har haft fokus på nyuddannede læreres mulighed for at finde fodfæste i professionen. Jeg har primært bidraget med kvalitativ forskning i form af fokusgruppeinterviews samt følgeforskning.

Pt er jeg primært tilknyttet projektet 'Praktikskolen som uddannelsessted', hvor vi undersøger, hvordan skoleledere og uddannelsesansvarlige koordinatorer forstår deres rolle som uddannelsessted for lærerstuderende.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Psykologi, Lektor, Københavns Universitet

1 sep. 199720 jun. 2002

Dimissionsdato: 20 jun. 2002

Ansættelser

Læreruddannelsen Zahle, Professionshøjskolen UCC

1 sep. 200231 jul. 2011

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Psykologi
  • Vejledning
  • Mentoring
  • specialpædagogik

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Kirsten Rosholm er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler