Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet
Sprog: Fransk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Tysk
Niveau: Forhandlingsniveau

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Professionel
Networking: Professionel

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:
Forskning og undervisning

Øvrige arbejdsområder:

Center for daginstituionsforskning (CEDIF). Forskningsprogrammet Pædagogik mellem policy og praksis.


Sidder i redaktionen på Dansk Pædagogisk Tidsskrift

Ansvarshavende redaktør på Forskning i pædagogers profession og uddannelse


Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Phd., Roskilde Universitet

31 maj 201217 nov. 2015

Dimissionsdato: 17 nov. 2015

pædagogik og socialvidenskab, cand. mag, Roskilde Universitet

Dimissionsdato: 1 apr. 2002

Ansættelser

phd stipendiat, Roskilde Universitet

1 maj 20121 aug. 2015

Emneord

  • daginstitutioner
  • den styrkede pædagogiske læreplan
  • Pædagogik, dannelse
  • kvalitetsstyring
  • pædagogik
  • Etik, dannelse, dømmekraft
  • Narrativitet, praktisk viden, uddannelsesforskning,
  • dagtilbud
  • evidens
  • pædagogisk praksis
  • børnehaver
  • professionsidentitet
  • pædagogers faglighed

Publikationer

Det pædagogiske projekt. om at udøve, undersøge og udvikle pædagogisk faglighed

Rothuizen, J. J. & Togsverd, L., 13 aug. 2020, København: Akademisk Forlag.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

Hvordan danner pædagogstuderende professionsidentitet i pædagoguddannelsen?

Togsverd, L. & Rothuizen, J. J., 2020, Århus: DPP. 238 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
69 Downloads (Pure)

Pædagogers faglighed: - en kortlægning af forskningsmæssige studier og perspektiver på pædagogers fag og faglighed

Togsverd, L. & Aabro, C., 22 jun. 2020, 60 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
29 Downloads (Pure)

Redaktionelt

Togsverd, L. & Schmidt, L. S. K., 9 mar. 2020, I : Forskning i pædagogers profession og uddannelse. årg. 4, 1, s. 1-4 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftForordFormidling

Projekter

Pædagogers kernefaglighed - en vidensopsamling

Togsverd, L. & Aabro, C.

01/08/1901/09/20

Projekter: ProjektForskning

HUP 3: Hvordan uddannes pædagoger 3: praktikinstitutionen som uddannelsesinstitution

Rothuizen, J. J., Togsverd, L., Bayer, M., Jensen, N., Falkenberg, H. & Højberg, B.

01/07/1801/07/20

Projekter: ProjektForskning

Fil

Sektorprojekt - den styrkede pædagogiske læreplan

Togsverd, L., Jørgensen, H. H. & Christiansen, M.

01/08/1701/01/19

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Presse/medier

Din faglighed er kortlagt

Line Togsverd

06/10/20

1 element af Mediedækning

Presse/medie

Hverdagen skal være sjov og magisk

Line Togsverd, Christian Aabro, David Thore Gravesen, Christina Haandbæk Schmidt, Unni Lind, Mikkel Snorre Wilms Boysen, Marta Padovan-Özdemir & Merete Cornét Sørensen

13/12/19

1 element af Mediedækning

Presse/medie

Aktiviteter

BUPL Værksted om koncepter og faglig dømmekraft

Line Togsverd (Deltager)

4 apr. 2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

BUPL Værksted om koncepter og faglig dømmekraft

Line Togsverd (Deltager)

6 jun. 2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

Børne- og Socialministeriets landskonference om en styrket pædagogisk læreplan

Line Togsverd (Deltager) & Hanne Hede Jørgensen (Deltager)

14 maj 2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

Børne- og Socialministeriets landskonference om en styrket pædagogisk læreplan

Line Togsverd (Oplægsholder) & Hanne Hede Jørgensen (Oplægsholder)

8 jun. 2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

Daginstitutionspædagogik -den levende videns systematik

Jan Jaap Rothuizen (Oplægsholder) & Line Togsverd (Oplægsholder)

18 apr. 2017

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg