Billede af Lisbeth Fraes Diernæs

Lisbeth Fraes Diernæs

Cand. pæd. i pædagogisk psykologi, Lektor

20132024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

Lektor og udviklingskonsulent i KP's Videreuddannelse i afdelingen "Opvækst, trivsel og læring". Underviser og konsulent inden for området psykologi, specialpædagogik og almenpædagogik. Fagansvarlig for retningen "Inklusionsvejleder" inden for pædagogisk diplomuddannelse.

 

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Narrativ konflikthåndtering, DISPUK: Danish institute for supervision, employee development education and Consultancy

Dimissionsdato: 14 sep. 2020

Kandidat, Danmarks Pædagogiske Universitet

1 sep. 20061 maj 2009

Dimissionsdato: 1 maj 2009

Bachelor, Frederiksberg Seminarium

31 aug. 20011 jul. 2003

Dimissionsdato: 1 jul. 2003

Ansættelser

Lektor på UCC og Københavns Professionshøjskole

1 jun. 2017 → …

Adjunkt, Professionshøjskolen UCC

1 jan. 20141 jun. 2017

Voksenunderviser og udviklingsmedarbejder, UC Diakonissestiftelsen

1 aug. 201031 dec. 2013

Guidance counselor, The Linden School

1 aug. 200731 jul. 2008

Folkeskolelærer, Skolen på Duevej

1 aug. 200331 jul. 2006

Emneord

  • eksklusion
  • dagtilbud
  • samarbejde
  • inklusion
  • lærere
  • LP-modellen
  • relationer
  • teori-praksis
  • praksisfællesskab
  • udsatte unge
  • læring
  • pædagogisk iagttagelse
  • forældre
  • diplomuddannelser
  • klasseledelse
  • pædagogik
  • kompetenceudvikling
  • udsatte børn og unge
  • udviklingsarbejde
  • undervisning
  • læreprocesser, didaktik, metodik, praksisfællesskab, undervisning og vejledning
  • psykologi og specialpædagogik
  • inklusion og eksklusion
  • anerkendelse
  • teori - praksis
  • PD undervisning
  • kompetenceudvikling
  • udviklingsprocesser
  • konflikthåndtering
  • aktionslæring
  • LP-modellen
  • praksisfortællinger
  • facilitering af møder
  • konsulentarbejde
  • narrativ tilgang
  • systemisk tilgang
  • læringsmålstyret undervisning
  • læringsfeedback, elevudbytte, læringsudbytte
  • læringsmiljøer
  • kollegial vejledning
  • læring, kontakt og trivsel
  • professionsdidaktik
  • specialpædagogik
  • udsatte børn
  • mobning
  • forældresamarbejde
  • børnekultur
  • pædagogisk arbejde
  • Børn og unge
  • folkeskolen
  • efteruddannelse
  • aktionslæring
  • læreprocesser
  • Læring, pædagogik og undervisning