Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Jeg er lektor ved Københavns Professionshøjskole med særligt fokus på digitalisering og teknologiforståelse i uddannelse og dets implikationer for pædagogik og didaktik. Med en akademisk baggrund i nordisk litteratur, sprog og kunsthistorie bygger jeg på en bred tværfaglig platform til at udforske innovative undervisningsmetoder og integrere teknologiforståelse i uddannelse – specifikt i den teknologitonerede læreruddannelse på KP - Future Classroom Teacher.

Professionel erfaring

Lektor ved Københavns Professionshøjskole
Mine fokusområder omfatter:

  • Digitalisering og teknologi integration i uddannelse, specifikt udvikling af teknologiforståelse blandt lærerstuderende i og som fag
  • Demokratiserende pædagogiske tilgange til læreruddannelse med fokus på fagspecifik didaktik
  • Spilbaserede og legende tilgange til læring
  • Kompetenceudvikling for studerende og undervisere gennem praksisnære og refleksive tilgange

Nøglepræstationer

  • Modtager af Uddannelses- og Forskningsministeriets Undervisningspris (2023):
    Anerkendt for en udforskende og eksperimenterende undervisningstilgang, der vægter samspillet mellem praktiske og teoretiske aspekter af uddannelse.

Seneste publikationer

  • "Teknologiforståelse i Dansk" (2024): En bog, der undersøger integrationen af teknologiforståelse i danskfaget.
  • "Digital Dannelse og Anvendelse af Teknologier i Læreruddannelsen" (2024): En undersøgelse af lærerstuderendes perspektiver på digitalisering, digital dannelse og kunstig intelligens i uddannelsen.

Kompetencer

  • Flydende i engelsk, tysk, norsk og svensk
  • Ekspertise i udvikling af laboratoriebaserede undervisningsmetoder, der forener håndens arbejde med hjernens refleksion

Forskningsinteresser

Jeg er passioneret omkring at udforske:

  • Laboratoriebaseret undervisning, der forener praktisk arbejde med kritisk tænkning
  • Elevdeltagelse og medbestemmelse
  • Æstetiske læreprocesser
  • Innovation og entreprenørskab i uddannelse
  • Legende, udforskende og meningsfulde læringsformer

Gennem mit arbejde stræber jeg efter at skabe læringsoplevelser, der forener nysgerrighed, kreativitet og kritisk refleksion og fremmer en dybere forståelse af både digitale og traditionelle fagområder.

Organisatoriske kompetencer

  • Projektdeltagelse og ledelse: Flere års erfaring
  • Uddannelseskoordinering og ledelse: Nogen erfaring

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:
Digitalisering Læreruddannelse - Fag pædagogik og digitalisering

Øvrige arbejdsområder:
Kompetenceudvikling

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand. Mag., Nordisk litteratur og kunsthistorie

Emneord

  • æstetiske læreprocesser
  • kompetenceudvikling
  • blended learning
  • digital kommunikation
  • innovation og entreprenørskab
  • web 2.0
  • web 2.0 virtuel læring