Personlig profil

Præsentation

Jeg har med en baggrund i pædagogisk sociologi, og gennem mine mange års erfaring som pædagog, målrettet beskæftiget mig med, hvilke forudsætninger der skal til for at skabe det gode børne- og ungdomsliv. Jeg underviser og forsker særligt i fællesskaber, udsathed, trivsel, udvikling og læring. Herunder er jeg fokuseret på børn- og ungeperspektiver, relationer, dannelse, overgange, tværprofessionalitet og det at arbejde procesorienteret. Jeg er optaget af de samfundsmæssige strukturer, der er med til at skabe afsæt for børn og unges hverdag og fremtid, dette med et internationalt udsyn for øje. Dette primært inden for det skole- og fritidspædagogiske felt.

Mit arbejde afspejler at jeg er ambitiøs, analytisk skarp, refleksiv og en tydelig formidler. Jeg arbejder ud fra en værdi om ordentlighed, som kommer til udtryk gennem min faglighed og de samarbejdsflader jeg er en del af.

 

Arbejdsområder

Adjunkt på Pædagoguddannelsen. Skole- og Fritidsspecialiseringen

Vidensmedarbejder i Forsknings- og udviklingscenter for Pædagogik og dannelse, Program for Hverdagsliv og Fritidspædagogik

Koordinator for Forberedelseskursus for Indvandrere og Flygtninge 

Proceskonsulent i Studentervæksthuset, Viborg

Forsknings- og udviklingsområder

Ungdoms- og fritidsklubber

Ungeperspektiver

Fællesskaber

Fritidspædagogik 

Børn og unges hverdagsliv

Pædagogens rolle i fritidspædagogikken

Pædagogens opgave som praktikvejleder

Dømmekraft

Metode

Analyse og analysestrategi

Teknologiforståelse

Professionsstuderendes digitale forestillingskraft og teknologiske handleevne 

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Kandidat i pædagogisk sociologi , Aarhus Universitet

sep. 2016jul. 2018

Professionsbachelor som pædagog, VIA University College

sep. 2003jan. 2008

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller