Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Mine forsknings-og udviklingsområder ligger indenfor digitalisering, både i undervisning og ude i praksis. I undervisningen har jeg erfaring med blended learning og deltaget i projekt omkring flipped classroom. Min forsknings- og udviklingsinteresse i undervisningen er udvikling af digitale læringsforløb og-designs, hvilket b.la. inkluderer brug af forskellige teknologier, så som VR, valg af platform til forløb og udvikling er digitale læringsmidler og -aktiviteter, f.eks. peerfeedback. I forhold til praksis ligger mine forsknings- og udviklingsinteresser indenfor brugen af det virtuelle. Det er både som anvendelse af VR i undervisning og i genoptræning og rehabilitering øjemed og jeg er medlem af et VR netværk. Jeg har ligeledes deltaget i et projekt omkring compliance og patienttilfredshed ved brug af virtuelt osteoporose ambulatorie. 

Med min uddannelsesmæssige baggrund og min PhD, så har jeg en bred faglig forskningsmæssig baggrund. Min bachelor, med titlen "Variations in candidate genes for depression symptomatology" lavede jeg ved Institut for Folkesundhedsvidenskab og Afdeling for Biokemi, Farmakologi og Genetik, OUH. Mit speciale, med titlen "Renin secretion in freely moving rats" blev udført ved Fysiologi og farmafologi, SDU, her forskede jeg i nyre- og hjerte-kar fysiologi. Efterfølgende har jeg taget en PhD ved Immunologi og Mikrobiologi, AU, med fokus på immunologi, immunologiske metoder, inkl. ELISA og flowcytometri, økologi, ernæring og sundhed.

 

Arbejdsområder

Mine primære arbejdsområder på Ergoterapeutuddannelsen er undervisning i fysiologi og sygdomslære, samt digitalisering af undervisningen.

Min interesse og viden indenfor disse undervisningsområder kommer fra min uddannelse, som Cand. Scient i Biomedicin. Her var den humane fysiologi i fokus, både på molekylært plan, cellulært plan og i form af hel krops fysiologi. I den sammenhæng var der også et stort fokus på farmakologi og patofysiologi. Sundhed har et stort fokus i min undervisning og bla ernæring og immunsystemet har en stor interesse.

Med baggrund i min forskningsmæssige profil består en stor del af mit arbejdsportfølje i forsknings- og udviklingsaktiviteter. Her spænder det bredt imellem forskning i specifikke faglige interesse områder, til mit store interessefelt, som er professionsuddannelse og digitalisering.

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

PhD, Aarhus Universitet

… → 2012

Biomedicin, Cand. Scient., Syddansk Universitet

Ansættelser

Adjunkt, HTX, Aarhus Tekniske Skole

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Flipped Classroom
  • Digital didaktisk design
  • Blended Learning
  • Peerfeedback
  • Digitale medier
  • Digitale læremidler
  • VR
  • Digitale læringsforløb- og design
  • Aldring
  • Fysiologi
  • Sygdomslære
  • Sundhed, ernæring og livskvalitet
  • Immunologi
  • Fedtsyrer
  • Ernæring
  • Sundhed
  • Økologi
  • Oral tolerance
  • Landbrug
  • Kost
  • Nyrefysiologi
  • Fysiologi
  • Kliniske undersøgelsesmetoder, laboratorieteknologi og radiografi
  • Dyreforsøg
  • ELISA
  • Flowcytometri
  • RIA
  • MegaBACE
  • PCR
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Ergoterapi
  • Professionsdidaktik