Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Lektor, Ph.d. Martin er docentkvalificeret i forskning indenfor kreativitet. Endvidere har Martin omfattende erfaring med ledelsesuddannelse og har uddannet ledere på både bachelor og Master niveau på nationale professionshøjskoler og universiteter. Med studieophold, efteruddannelse og ansættelser på internationale universiteter er Martin ved at specialisere sig i embodied leadership, krop i ledelse, og samler hermed sin mangeårig erfaring med bevægelse og æstetisk ledelse i undervisning og det konsultativt virke.

Præsentation

Jeg er lektor, Ph.d. ved Videreuddannelsen (VU) på Københavns Professionshøjskole (KP). Jeg arbejder til dagligt med forskning og uddannelse på VU, Institut for Ledelse, organisation og forvaltning (LOF). Mit hovedfokus i forskning og uddannelse er kreativitet, læring og organisatoriske forandringsprocesser.

Forskningsmæssigt er jeg i periode 2021-2023 indvolveret i projektet: "Med samvittigheden på arbejde - acceleration, moralsk stress og bedre koordination i velfærdsprofessionelt arbejde". Et forskningsprojekt med fokus på organisering, der kan forhindre moralsk stress. Projektet er støttet af Arbejdsmiljøforskningsfonden. Formålet med dette kvalitative forskningsprojekt er at bidrage med viden om, hvordan, hvor og hvornår opgave- og tidspres påvirker velfærdsprofessionelles oplevelser af moralsk stress, og hvilke individuelle overlevelsesstrategier og parallelorganiseringer de udvikler. Formålet er også at bidrage med viden, modeller og cases, der omhandler, hvordan moralsk stress kan identificeres og forebygges organisatorisk og gøres til et kollektivt frem for et individuelt anliggende. Den empiriske undersøgelse i projektet gennemføres blandt SOSU-assistenter på plejehjem, lærere i folkeskolen og betjente i politiet.   

Jeg bidrager desuden til procesteoretisk tænkning. Jeg interesserer mig for emner som kreativitet, affektivitet samt æstetisk. Med en baggrund som sociolog foretager jeg empirisk baserede studier indenfor f.eks.: skoleområdet, med studier af mikrosociologiske processer i undervisning, hvor jeg bl.a. er optaget af Resonans pædagogik. I 2022 bidrager jeg bl.a. til en antologi om multisensoriske metoder i studier af læring og dannelse, der er rettet mod lærer- og pædagogstuderende. Endvidere har jeg bidraget til tidsstudier (med fokus på effektivitet) inden for sygepleje samt organisering af sundhedspleje.

Uddannelsesmæssigt er jeg engageret som underviser og faglig ansvarlig på Diplom i Ledelse (Dil) ved LOF. Her beskæftiger jeg mig også med vejledning af studerende ledere. Link til uddannelsen: https://www.kp.dk/videreuddannelser/diplom-i-ledelse

Til udvikling af didaktik og uddannelse er jeg engageret som ambassadør fra VU i det nationale program for Playful Learning på KP, i samarbejde med ambassadører fra Lærer- og Pædagoguddannelsen. Her arbejder vi bl.a. med udvikling af

  • Playful værktøjer til planlægning- gennemførsel og evaluring af undervisning
  • Udviklingsfællesskaber med eksterne samfundsaktører, der beskæftiger sig med læring og dannelse
  • Krop & bevægelse som tilgang til læring. Her arbejder vi med pop-up events for legende bevægelse i fællesarealer på Campus Carlsberg. En trivsels- og dannelsesaktivitet for studerende og ansatte vi kalder, Bevægelsespause.

I relation til Playful learning er jeg med i faggrupper på KP, der arbejder på tværs af uddannelser med udvikling og anvendelse af læringslaboratorier i undervisning. Her søger vi bl.a. at gøre professionelles praksiserfaringer central for læring i undervisning. Bl.a. gennem teknologi understøttede mobile laboratorier, der kan etableres i undervisningslokaler, hvor erfaringer fra professionspraksis gøres central for eksperimenter, aktioner og læring.  

Jeg har baggrund i en kunstnerisk faglighed som koreograf og danser. Desuden er jeg uddannet friluftsinstruktør fra Paul Petersens Idrætsinstitut. Jeg praktiserer med en behandlings- og træningsform jeg kalder Resonans & Soma. En praksis for læring og erkendelse om egen erfaring og ressourcer. Det er rådgivning, sparring og vejledning til, hvordan vi i eget liv og i relation med andre kan bruge vores visdom og evner på mere meningsfulde måder. Resonans & Soma tager udgangspunkt i kroppen som kilde til al erkendelse, læring og trivsel. Link: www.resonans-soma.dk

 

Kompetencer

Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau

Arbejdsområder

Forskningsafdelingen ved Ledelse, Organisation og Forvaltning, Videreuddannelsen

Diplom i Ledelse (Dil), Videreuddannelsen

KP - Playful Learning - Det nationale program

Tværgående satsning for Latoratorier I Praksis 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Forskerskolen, Ph.d., Processuel strategi i organisationer, Copenhagen Business School

15 mar. 201015 aug. 2013

Dimissionsdato: 12 mar. 2014

Ph.d., Copenhagen Business School

Dimissionsdato: 1 jan. 2014

Sociologi, Cand.scient.soc., Københavns Universitet

1 aug. 200312 nov. 2008

Dimissionsdato: 12 nov. 2008

Cand.scient.soc., Københavns Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2008

Moderne Danser, Magister, Dansk Scenekunstskole

1 aug. 199525 jun. 1999

Dimissionsdato: 25 jun. 1999

Magister, Skolen for Moderne Dans i Danmark, ved Statens Teaterskole

Dimissionsdato: 1 jan. 1999

Soldat ved Ingeniørtropperne , Sjællandske Ingeniørregiment

Dimissionsdato: 1 jan. 1992

Pædagogisk grunduddannelse, Poul Petersens Gymnastikinstitut

… → 1994

Meritgivende efter- og videreuddannelse , New York University

Ansættelser

Ekstern Lektor, Aalborg Universitet

1 feb. 2022 → …

Ekstern Underviser, Den Danske Filmskole

1 sep. 2018 → …

Lektor, Københavns Professionshøjskole

15 sep. 201330 maj 2022

Innovations- og læringskonsulent

20132015

Ph.d. stipendiat, Copenhagen Business School

15 mar. 201015 aug. 2013

Forskningsassistent, Copenhagen Business School

2010

Forskningskonsulent og procesrådgiver, KODA og Dansk Komponist Forening

20102013

Selvstændig konsulent. Skiftede navn i 2021 til Resonans & Soma: Rådgivning, bevægelse og Kropsterapi. www.resonans-soma.dk

1 aug. 2009 → …

Projektleder, CKU, Center for Kultur og Udvikling

2009

Leder ved Børne- og Ungdomsforvaltning, Teatermejeriet, Børne- og Ungdomsteater i Rudersdal Kommune

20042005

Moderne Danser & Koreograf, Bland andet: Merce Cunningham Company - New York, First Physical Company - South Africa, Dansk Danseteater, Østre Gasværk Teater etc.

19992003

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • kreativitet
  • æstetik
  • arbejdsmiljø
  • coaching
  • læring
  • moralsk stress
  • ledersparring
  • natur coaching
  • embodied leadership
  • didaktik
  • playful learning

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Martin Gylling er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller