Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Dansk
Niveau: Modersmål
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Svensk
Niveau: Øvet
Sprog: Norsk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Professionel
Networking: Flere års erfaring
Fundraising: Flere års erfaring
Administration: Flere års erfaring
Ledelse: Nogen erfaring

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Naturfagsdidaktik, Ph.D., Aalborg Universitet

Dimissionsdato: 1 jun. 2014

Fysik og matematik, Cand. scient. , Aalborg Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 1995

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • forskning
  • Naturfagslæreres professionelle udvikling
  • Fagteamsamarbejde
  • Naturvidenskabelige arbejdsmetoder
  • IT og dannelsesprocesser i læringsrum
  • Naturfagslæreres professionelle identitet
  • Undersøgelsesdesign, teori og metode
  • Skoler, fag og institutioner
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • innovation og entreprenørskab
  • naturvidenskabelige fag
  • Undersøgelsesbaserede arbejdsformer (IBSE)
  • Engineering
  • interviewundersøgelser
  • web 2.0 virtuel læring
  • projektledelse

Publikationer

Fagsprog i naturfag: At læse, skrive og 'gøre' videnskab

Sillasen, M. K., 2020, Apprenticing Students into science: Doing, talking and writing 'scientifically'. Akademisk Forlag, s. 9-10 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskrift

Overgange i naturfag: Natur/teknologi 6. klasse og fysik/kemi, biologi og geografi 7. klasse.

Sillasen, M. K., Hviid, J. & Jensen, F., 2020, 1 udg. København: Gyldendal Uddannelse. 80 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning

Teknoliogiforstyrrelse: Hvad mener Børne- og Undervisningsministeriet, når de skriver “teknologi”?

Nielsen, K. & Sillasen, M. K., 2020, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. s. 63-73 11 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Åben adgang
Fil

Udvikling af modelleringskompetence i læreruddannelsen

Andersen, P. U., Brandt, H., Krogh, L. B., Sillasen, M. K. & Daugbjerg, P., 28 maj 2020, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2020-2, s. 65 83 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Projekter

Aktiviteter

A.P. Møller projekt Science, teknologi og innovation

Martin Krabbe Sillasen (Oplægsholder)

7 jun. 2016

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Fil

Animationer af naturens fænomener

Martin Krabbe Sillasen (Oplægsholder) & Hanne Pedersen (Oplægsholder)

24 mar. 2017

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Fil

Big Bang

Martin Krabbe Sillasen (Oplægsholder)

2013

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Fil

Big bang: National konference for undervisning i naturfag

Martin Krabbe Sillasen (Oplægsholder)

10 mar. 2016

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Fil

Big bang: National konference for undervisning i naturfag

Martin Krabbe Sillasen (Oplægsholder)

11 mar. 2016

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Fil