Personlig profil

Præsentation

Jeg er ansat som lektor ved University College Nordjylland (oversat North Denmark).

University College North Denmark er en professionshøjskole, der varetager uddannelse og videreuddannelse af professionelle indenfor det læringsmæssige/pædagogiske felt.  Primært varetager jeg undervisning på læreruddannelsen, samt i forskellige fag på videreuddannelse indenfor området omkring udsathed, marginalisering, inklusions- og eksklusionsprocesser, viden om børn med kognitive diagnoser og desuden undervisning i forskning og videnskabsteori.

Udover videreuddannelse forestår jeg forskellige opkvalificeringskurser på skoler og på institutioner i forhold til ovennævnte tematikker.

Derudover varetager jeg forskellige supervisionsopgaver og udviklingsopgaver, bl.a. et udviklingsprojekt med implementering af tilgangen Samarbejdsbaseret Problemløsning (CPS) på en skole i Aalborg, samt i denne forbindelse samarbejde med svenske psykologer og tilgangens amerikanske ophavsmand Ross W. Greene. Også udviklingsarbejde i forhold til opkvalificering af plejefamilier indgår lige nu i min arbejdsporteføjle.

Supervision fortages primært i forhold til mindre grupper, der har behov for sparring på udfordringer i skolen.

Endelig er jeg vejleder for studerende, som skal skrive deres afsluttende diplom-speciale i forskellige retninger indenfor det pædagogiske felt.

 

Kompetencer

Projektledelse: Nogen erfaring

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Kandidat, Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 20 jan. 2017

Kandidat, Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2013

Pædagogisk Diplomuddannelse

Dimissionsdato: 1 jan. 2007

Lærer, Aalborg Seminarium

Dimissionsdato: 1 jan. 2003

Certificeret Provider, Lives in the Balance

… → 2014

Ansættelser

Intern underviser, Aalborg Kommune

20122013

Lærer for børn med autismespektrumforstyrrelser, Egebakken, afd. Agernhuset

20072013

Lærer for børn med autismespektrumforstyrrelser, Aalborgskolen, skole for børn med autisme

20032007

Emneord

  • Socialt arbejde og sociale forhold
  • Udsatte børn og unge.
  • Trivsel
  • Børnesamtaler
  • Skoler, fag og institutioner
  • læringsmålsstyret undervisning
  • Inklusion og eksklusion
  • Inkluderende didaktik
  • inkluderende fællesskaber
  • Udsatte børn
  • Udsatte børn og unge
  • klasseledelse og relationskompetence
  • didaktik
  • specialpædagogik
  • Børn og unge
  • Børnefællesskaber
  • Børneperspektiver
  • inkluderende fællesskaber
  • Inklusion og eksklusion
  • inklusion og samarbejde
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • professionsetik
  • læreruddannelsen
  • Diplomuddannelse
  • Kompetenceudvikling i praksisnære udviklingsprocesser

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Mette Jensen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller