Billede af Mia Lund Kongsbak
20102024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

Præsentation

Jeg er ansat som adjunkt og udviklingskonsulent ved Københavns professionshøjsskoles Videreuddannelse, ved afdelingen Pædagogik og Skole og Opvækst, trivsel og læring. 

Områder jeg særligt arbejder med:

  • Inklusion og eksklusion
  • Deltagelsesmuligheder og inkluderende læringsfællesskaber i både skoler og dagtilbud
  • Specialpædagogik
  • Fællesskabende pædagogik
  • Tidligt indsats, tilknytningsteori og følelsesmæssig udvikling
  • Socialpsykiatri
  • Diagnoseforståelser

 

Kompetencegivende uddannelse

  • 2-årig uddannelse i psykologiske psykiatriske persketiver v./ Metalog ved psykiater Søren Hertz og psykolog Jørn Nielsen. Fra sep. 2019 - juli 2021. 
  • ICDP (International Child Devellopment Program) certificeret. Efteråret 2018. 
  • 1-årig systemisk og narrativ konsulent uddannelse v. Inpraxis. 2018. 
  • 1-årig uddannelse i neuroaffektiv udviklingspsykologi v. psykolog Susan Hart.  2015. 
  • Pædagogisk diplomuddannelse. Modul i kollegial vejledning. 2014.

Kurser: 

  • 1 dags kursus i Vejledning, uddannelse, læring og identitet. Narrativ rådgivning og vedjledning. V. Professor John Winslade. Dispuk.  2013. 
  • A-guide. Kursus for inklusionspædagoger og AKT vejledere tilknyttet ressourcecentrene ved Københavns kommune. 41 timer. 2013. 

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand.pæd.pæd.psyk. , Danmarks Pædagogiske Universitet

1 aug. 20081 okt. 2010

Dimissionsdato: 1 okt. 2010

Pædagog, Professionsbachelor, Gentofte Socialpædagogiske Seminarium

1 aug. 20021 jan. 2006

Dimissionsdato: 1 jan. 2006

Ansættelser

Ekstern vejleder pæd.uddannelsen, Københavns Professionshøjskole

1 aug. 20201 nov. 2021

Specialundervisningskonsulent, Pædagogisk Psykologisk Rådgivning i Tårnby Kommune

1 maj 20141 nov. 2021

Inklusionspædagog, Oehlenschlægersgades Skole

1 aug. 201231 jul. 2012

Pædagog, ungdomspsykiatrisk afdeling, Glostrup Hospital

1 jan. 200631 jul. 2010

Emneord

  • anerkendelse
  • eksklusion
  • børn
  • inklusion
  • autisme
  • social eksklusion
  • relationer
  • udsatte unge
  • udviklingspsykologi
  • forældre
  • fællesskab
  • klasseledelse
  • pædagogik
  • opvækst
  • kompetenceudvikling
  • udsatte børn
  • specialpædagogik
  • mobning
  • vejledning
  • forældresamarbejde
  • ADHD
  • identitetsdannelse
  • undervisningsdifferentiering
  • social inklusion
  • pædagogisk arbejde
  • folkeskolen
  • børnepsykologi

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller