• Spring til hovednavigation
  • Spring til søgning
  • Spring til hovedindhold
UC Viden - Professionshøjskolernes Videndatabase Forside UC Viden - Professionshøjskolernes Videndatabase Logo
  • Support
    • Dansk
    • English
  • Forside
  • Profiler
  • Enheder
  • Publikationer
  • Projekter
  • Presse/medier
  • Aktiviteter
  • Priser
  • Datasæt
Intet billede af Michael Lyhne

Michael Lyhne

  • Københavns Professionshøjskole, Læreruddannelse 8
  • Diversitet og deltagelse i skolen
  • Telefon+45 41898281
  • E-mailMILYkpdk, milykpdk
20182024

Publikationer pr. år

  • Vis
  • Netværk
  • Publikationer (7)
  • Lignende profiler (1)

Publikationer

  • 6 Tidsskriftsartikel
  • 1 Ph.d. afhandling

Publikationer pr. år

Publikationer pr. år

  • ”Problemet er, at når jeg går ned i klassen, så bliver jeg underviseren og lærerne til radiatorpædagoger”.

    Lyhne, M., 1 sep. 2024, I: Pædagogisk psykologisk tidsskrift. 2024, 3, s. 6-18 12 s., 3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review

  • Når faglige krav begrænser lærernes relationer til unge i udskolingen: Analyse af et udviklingsarbejde centreret om relationer som ’genveje’ til at nå faglige mål

    Lyhne, M., 2023, I: Nordiske udkast. 51, 1, 22 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review

    Åben adgang
  • Praksisudvikling på trods – konfronteret af konfliktuel praksis i folkeskolen: Ph.d. afhandling

    Lyhne, M., dec. 2021, Aarhus Universitet. 275 s.

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Ph.d. afhandling › Forskning › peer review

  • Fra socialt belastet skole til en skole med høj faglighed og trivsel.

    Lyhne, M., apr. 2018, I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift. B35, s. 47-56 11 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review

  • Hvordan kan vi forstå og arbejde med rekontekstualisering af viden i skolen

    Lyhne, M., Lund, J. H., Rasmussen, M. S. & Mørck, L. L., apr. 2018, I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift. 2018, B35, s. 6-17 13 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review

Se alle 7 publikationer
UC Viden - Professionshøjskolernes Videndatabase Logo

Drevet af Pure, Scopus & Elsevier Fingerprint Engine™

Alt indhold på dette websted: Copyright © 2025 UC Viden - Professionshøjskolernes Videndatabase, dets licensgivere og bidragydere. Alle rettigheder forbeholdes, herunder dem til tekst- og datamining, AI-træning og lignende teknologier. For alt Open Access indhold gælder de relevante licensbetingelser.

Vi bruger cookies til at hjælpe med at tilvejebringe og forbedre vores service og tilpasse indhold. Ved at fortsætte accepterer du brug af cookies

Om webtilgængelighed

Rapport sårbarhed