Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Mit forsknings- og udviklingsarbejde er fokuseret på anvendelse af IT i forbindelse med læring og undervisning; herunder teknologiforståelse, design processer, makerspace, learning design, online- og blended learning.

Aktuelt undersøger jeg undervisning i makerspaces, og den didaktiske rammesætning af designprocesser. Derudover undersøger jeg hvordan undervisere kan tilrettelægge e-læring med fokus på bæredygtighed.

Undervisning

Jeg har bred erfaring med udvikling af digitale undervisningsmaterialer og onlineundervisning. Derudover har jeg solid erfaring med koordinering af undervisning, formidlingsopgaver, facilitering og projektledelse.

Jeg underviser på Pædagoguddannelsen i Horsens og varetager opgaver ved VIA efter- og videreuddannelse med fokus på teknologiforståelse.

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Designprocesser
  • Teknologiforståelse
  • Makerspaces
  • Professionsinformatik
  • Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
  • Learning design
  • undervisningsteknologi
  • børnekultur
  • Mediepædagogik
  • Æstetiske læreprocesser
  • blended learning
  • Bæredygtighed
  • Bæredygtig uddannelsesudvikling

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Michal Pilgaard er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler