Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Jeg har flere års erfaring med forsknings- og udviklingsarbejde indenfor IT i undervisning og pædagogik, og er involveret i forsknings- og udviklingsprojekter nationalt og internationalt. Jeg har bl.a. været involveret i projekter som har undersøgt; børn og unges online adfærd, designprocesser i Makerspaces i professionsuddannelser og onlineundervisning. Foruden forsknings- og udviklingsarbejde har jeg bred erfaring med at udvikle og koordinere online og blended learning. I Pædagoguddannelsen og efter- videreuddannelse underviser jeg inden for områderne teknologiforståelse og mediepædagogik. I forbindelse med min tilknytning til Pædagoguddannelsen i Horsens er jeg Makerspace koordinator. 

Kompetencer

Projektledelse: Flere års erfaring
Networking: Flere års erfaring
Administration: Nogen erfaring
Undervisning: Professionel

Undervisning

På Pædagoguddannelsen underviser jeg på følgende moduler:
Det valgfrie område – Modul 9 og 11: Medier og digital kultur
I efter- videreuddannelse underviser jeg på modulet Mediepædagogik og -didaktik

Forsknings- og udviklingsområder

Mit forsknings- og udviklingsarbejde er fokuseret på anvendelse af IT i forbindelse med læring og undervisning; herunder teknologiforståelse, design thinking, digital fabrikation, learning designs, online- og blended learning.

Aktuelt undersøger jeg undervisningsforløb med designprocesser og digital fabrikation i professionsuddannelser og grundskolen. Jeg har bl.a. fokus på underviseres rolle og den didaktiske rammesætning af designprocessen med digital fabrikation. Herudover deltager jeg i et EU-projekt, som udvikler og undersøger onlineundervisning i efter- videreuddannelse.

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Designprocesser
  • Design Thinking
  • Digital fabrikation i undervisning
  • Teknologiforståelse
  • Makerspaces
  • Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
  • Netbaseret uddannelse
  • Blended Learning
  • Didaktiske design
  • Learning design
  • undervisningsteknologi
  • børnekultur
  • Mediepædagogik
  • Æstetiske læreprocesser
  • blended learning