Personlig profil

Præsentation

Jeg har bl.a. kompetencer indenfor Dagtilbudspædagogik samt Natur og udeliv.

Indenfor for rammen natur og udeliv er jeg særligt optaget af naturen utallige muligheder i det pædagogiske arbejde. Hermed både læren om natur fænomener, pædagogens særlige rolle som  formidler og didaktiker, derudover hvordan naturen kan ses som et rekreativt rum for både børn og voksne og derigennem hvordan naturen kan ses som et bredt rum for læring, udvikling og dannelse.

I forbindelse med ændringer i dagtilbudsloven og et større forsningsprojekt er jeg optaget af at undersøge sceince begrebet i dagtilbud. 

Indenfor for rammen dagtilbudspædagogik er jeg pt. særligt optaget læringsmiljøer, relations arbejdet og pædagogen som leder af dette. Børns socialisering, trivsel og udvikling.

Overordnet, finder jeg det utroligt relevant og interessant at undersøge børns perspektiver i det pædagogiske arbejde. 

Som uddannet pædagog samt en kandidat i generel pædagoggik, så brænder jeg enormt meget for det pædagogiske arbejde. Jeg er meget optaget af de studerende læring, studieaktivitet og forskellige formidlingsformer.

Som vidensmedarbejder i forsknings og udviklingssammenhænge er jeg fagligt velfunderet og åben overfor anderledes undersøgelsesmetoder. 

Jeg har et stort fagligt netværk og finder det særligt interessant at undersøge pædagogiske problemstillinger sammen med pædagoger og andre forksnings kollegaer på tværs af udbudssteder. 

Som person er jeg yderst positiv, iderig, fleksibel og ansvarsfuld. 

 

Kompetencer

Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Kandidat i Generel Pædagogik, Cand. pæd. pæd.

20112015

Professionbachelor som pædagog, BA

20082011

Ansættelser

Afdelingsleder, pædagogisk leder, Børnehuset Kærnen

1 apr. 201315 sep. 2016

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • pædagogisk arbejde
  • Børn og unge
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • naturfag
  • Natur og pædagogik
  • Natur og Udeliv
  • Naturdidaktik
  • Natur og børn

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller