Aktiviteter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Jeg varetager alle niveauer fra de introducerende forløb til bachelor og efter- og videreuddannelse af pædagoger samt udviklingsarbejde i det pædagogiske felt. Er tilknyttet modul C "køn, seksualitet og mangfoldighed" og har undervist/vejledt i teorifagene DKK, IIS og pædagogik. Er lektorkvalificeret i faget ”kommunikation, organisation og ledelse” i 2007.
Kompetencer
Kompetencegivende kurser:Uddannelsesbetegnelse: Cooperativer Learning
Uddannelsesinstitution: UCC
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2012
Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Svensk
Niveau: Øvet
Organisatoriske kompetencer:
Studievejlederkoordination: Flere års erfaring
Arbejdsområder
Primære arbejdsområder:Jeg har pt. min primære tilknytning i modul C ”køn, seksualitet og mangfoldighed” som jeg har været med til at udvikle både på UCC niveau såvel som intern på pædagoguddannelsen Sydhavn.
Jeg underviser hold af studerende og vejleder bredt i det pædagogfaglige felt med en særlig optagethed af:
- kommunikation, relationer, interaktionsformer, inklusion, køn, seksualitet, mangfoldighed, div. minoritetsaspekter, kulturforståelse, koblinger mellem individ/samfund,
- kommunikation og samarbejde i en organisatorisk kontekst med blik for rammesætning/ledelse af forandringsprocesser
- aktionslæring, iagttagelsesmetoder og dokumentation.
- social/specialpædagogiske områder omkring autisme og prostitution.
Øvrige arbejdsområder:
Eksempler på deltagelse i efter- og videreuddannelse af pædagoger/udviklingsarbejde:
- ”Hvem vejleder vejlederen?” – kursus i praktikvejledning og anden vejledningspraksis. Underviser i vejledning og vejledningsteknik. Eksternt kursus rekvireret af Professionsinstituttet for almenpædagogik, special- og socialpædagogik/UCC.
- Procesvejleder i udviklingsprojektet: ”Inkluderende samarbejde i det mangfoldige forældresamarbejde”, Gladsaxe kommune. Støttede op om pædagogernes arbejde med målrettet med at inddrage en udsat og mangfoldig forældregruppe, samt at dokumentere og reflektere over deres praksis i aktionsforskningsøjemed. Pilotprojekt fra integrationsministeriet/UCC
- Kursus i forældresamarbejde: Kvalificering af forældresamarbejdet gennem vidensformidling og metodeudvikling med afsæt i praksisfortællinger. Københavns kommune.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Certificering som Systemisk Coach, Rambøll
Dimissionsdato: 23 nov. 2016
Projektorganisation- og ledelse, Copenhagen Business School
Dimissionsdato: 1 jan. 2004
Forandringsledelse, Copenhagen Business School
Dimissionsdato: 1 jan. 2002
Mine hovedkvalifikationer er: interaktionsformer, relationer, kulturforståelse, inklusions/eksklusionsprocesser med vægt på betydning af køn, seksualitet, etnisk tilhørsforhold i mødet mellem mennesker. Hertil kommer: kommunikation og samarbejde i en organisatorisk kontekst med blik for rammesætning/ledelse af forandringsprocesser. Min teoretiske tyngde ligger på en poststrukturalistisk/socialkonstruktionistisk og systemiske/narrative forståelse., Cand. Comm., Aalborg Universitet
1 sep. 1992 → 1 aug. 2000
Dimissionsdato: 1 aug. 2000
Cand. Comm. , Roskilde Universitet
Dimissionsdato: 1 aug. 2000
Lektorkvalificering, CVU Storkøbenhavn
… → 2006
Ansættelser
Frederiksberg Kommune - ekstern konsulent - organisationsudvikling på det fritidspædagogiske område
1 jan. 2004 → 1 mar. 2004
Ekstern konsulent - organisationsudvikling på det fritidspædagogiske område, Frederiksberg Kommune
1 jan. 2004 → 1 apr. 2004
Københavns Pædagogseminarium - timelærer
1 feb. 2002 → 15 sep. 2002
Roskilde Universitet - undervisningsassistent International Cultural Studies
1 jan. 2002 → 30 jun. 2002
Undervisningsassisten - International Cultural Studies, Roskilde Universitet
1 jan. 2002 → 30 jun. 2002
PRO-Centret (Videns- og rådgivningscenter om prostitution)
1 jun. 2000 → 1 sep. 2001
Akademisk medarbejder, PRO-Centret: Videns og rådgivningscenter om prostitution
1 jun. 2000 → 1 sep. 2001
Emneord
- interkulturelle forhold
- interkulturel kommunikation, sociale processer mellem mennesker, kulturmøde/analyse
- undersøgelsesmetodik
- praksisfortællinger, iagttagelse, aktionslæring,
- kompetenceudvikling
- læreprocsser, pædagogisk iagttagelsesmetode, kobling teori-praksis
- kreative processer
- FX forumteater/spil. arbejder vedholdende med at rammesætte kreative processer i undervisning og efter/videreuddannelse
- organisationsudvikling
- Procesledelse
- lektorkvalificeret i: kommunikation, organisation og ledelse
- køn/kønsforskelle
- udvikler af modul C på pædagoguddannelsen køn, seksulitet og mangfoldighed
- har skrevet kandidat speciale om krop, køn og relationer
- autisme
- Har både praktisk/teoretisk kendskab, da jeg har en søn med autisme og ofte vejleder fx bachelorprojekter om autisme, specialpædagogik, inklusion etc.
- coaching
- Studievejleder og studievejledningsudvikler
- interviewundersøgelser
- har foretaget mange interviews gennem uddannelse såvel som samt som konsulent
- aktionslæring
- har anvendt aktionslæring i udviklingsprojketet: inkluderende samarbejdsformer i det manfoldige forældresamarbejde
Aktiviteter
- 1 Workshop
-
Analyse og refleksionsværksted om marginaliserede unge
Buch-Hansen, N. (Arrangør), Kaas, L. A. (Arrangør), Larsen, V. (Deltager), Canger, T. (Deltager), Tireli, Ü. (Deltager), Buch-Hansen, N. (Arrangør), Kaas, L. A. (Arrangør), Larsen, V. (Deltager), Canger, T. (Deltager) & Tireli, Ü. (Deltager)
2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop