Projekter pr. år
Personlig profil
Præsentation
Jeg varetager alle niveauer fra de introducerende forløb til bachelor og efter- og videreuddannelse af pædagoger samt udviklingsarbejde i det pædagogiske felt. Er tilknyttet modul C "køn, seksualitet og mangfoldighed" og har undervist/vejledt i teorifagene DKK, IIS og pædagogik. Er lektorkvalificeret i faget ”kommunikation, organisation og ledelse” i 2007.
Kompetencer
Kompetencegivende kurser:Uddannelsesbetegnelse: Cooperativer Learning
Uddannelsesinstitution: UCC
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2012
Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Svensk
Niveau: Øvet
Organisatoriske kompetencer:
Studievejlederkoordination: Flere års erfaring
Arbejdsområder
Primære arbejdsområder:Jeg har pt. min primære tilknytning i modul C ”køn, seksualitet og mangfoldighed” som jeg har været med til at udvikle både på UCC niveau såvel som intern på pædagoguddannelsen Sydhavn.
Jeg underviser hold af studerende og vejleder bredt i det pædagogfaglige felt med en særlig optagethed af:
- kommunikation, relationer, interaktionsformer, inklusion, køn, seksualitet, mangfoldighed, div. minoritetsaspekter, kulturforståelse, koblinger mellem individ/samfund,
- kommunikation og samarbejde i en organisatorisk kontekst med blik for rammesætning/ledelse af forandringsprocesser
- aktionslæring, iagttagelsesmetoder og dokumentation.
- social/specialpædagogiske områder omkring autisme og prostitution.
Øvrige arbejdsområder:
Eksempler på deltagelse i efter- og videreuddannelse af pædagoger/udviklingsarbejde:
- ”Hvem vejleder vejlederen?” – kursus i praktikvejledning og anden vejledningspraksis. Underviser i vejledning og vejledningsteknik. Eksternt kursus rekvireret af Professionsinstituttet for almenpædagogik, special- og socialpædagogik/UCC.
- Procesvejleder i udviklingsprojektet: ”Inkluderende samarbejde i det mangfoldige forældresamarbejde”, Gladsaxe kommune. Støttede op om pædagogernes arbejde med målrettet med at inddrage en udsat og mangfoldig forældregruppe, samt at dokumentere og reflektere over deres praksis i aktionsforskningsøjemed. Pilotprojekt fra integrationsministeriet/UCC
- Kursus i forældresamarbejde: Kvalificering af forældresamarbejdet gennem vidensformidling og metodeudvikling med afsæt i praksisfortællinger. Københavns kommune.
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
Certificering som Systemisk Coach, Rambøll
Dimissionsdato: 23 nov. 2016
Projektorganisation- og ledelse, Copenhagen Business School
Dimissionsdato: 1 jan. 2004
Forandringsledelse, Copenhagen Business School
Dimissionsdato: 1 jan. 2002
Mine hovedkvalifikationer er: interaktionsformer, relationer, kulturforståelse, inklusions/eksklusionsprocesser med vægt på betydning af køn, seksualitet, etnisk tilhørsforhold i mødet mellem mennesker. Hertil kommer: kommunikation og samarbejde i en organisatorisk kontekst med blik for rammesætning/ledelse af forandringsprocesser. Min teoretiske tyngde ligger på en poststrukturalistisk/socialkonstruktionistisk og systemiske/narrative forståelse., Cand. Comm., Aalborg Universitet
1 sep. 1992 → 1 aug. 2000
Dimissionsdato: 1 aug. 2000
Cand. Comm. , Roskilde Universitet
Dimissionsdato: 1 aug. 2000
Lektorkvalificering, CVU Storkøbenhavn
… → 2006
Ansættelser
Frederiksberg Kommune - ekstern konsulent - organisationsudvikling på det fritidspædagogiske område
1 jan. 2004 → 1 mar. 2004
Ekstern konsulent - organisationsudvikling på det fritidspædagogiske område, Frederiksberg Kommune
1 jan. 2004 → 1 apr. 2004
Københavns Pædagogseminarium - timelærer
1 feb. 2002 → 15 sep. 2002
Roskilde Universitet - undervisningsassistent International Cultural Studies
1 jan. 2002 → 30 jun. 2002
Undervisningsassisten - International Cultural Studies, Roskilde Universitet
1 jan. 2002 → 30 jun. 2002
PRO-Centret (Videns- og rådgivningscenter om prostitution)
1 jun. 2000 → 1 sep. 2001
Akademisk medarbejder, PRO-Centret: Videns og rådgivningscenter om prostitution
1 jun. 2000 → 1 sep. 2001
Emneord
- interkulturelle forhold
- interkulturel kommunikation, sociale processer mellem mennesker, kulturmøde/analyse
- undersøgelsesmetodik
- praksisfortællinger, iagttagelse, aktionslæring,
- kompetenceudvikling
- læreprocsser, pædagogisk iagttagelsesmetode, kobling teori-praksis
- kreative processer
- FX forumteater/spil. arbejder vedholdende med at rammesætte kreative processer i undervisning og efter/videreuddannelse
- organisationsudvikling
- Procesledelse
- lektorkvalificeret i: kommunikation, organisation og ledelse
- køn/kønsforskelle
- udvikler af modul C på pædagoguddannelsen køn, seksulitet og mangfoldighed
- har skrevet kandidat speciale om krop, køn og relationer
- autisme
- Har både praktisk/teoretisk kendskab, da jeg har en søn med autisme og ofte vejleder fx bachelorprojekter om autisme, specialpædagogik, inklusion etc.
- coaching
- Studievejleder og studievejledningsudvikler
- interviewundersøgelser
- har foretaget mange interviews gennem uddannelse såvel som samt som konsulent
- aktionslæring
- har anvendt aktionslæring i udviklingsprojketet: inkluderende samarbejdsformer i det manfoldige forældresamarbejde
Projekter
- 1 Igangværende
-
IF-ARD: FRA ANDETGØRELSE TIL TILHØR-At fremme inkluderende fællesskaber gennem overskridelse af diskrimination
Petersen, M. (Projektleder), Larsen, V. (Projektdeltager), Tireli, Ü. (Projektdeltager), Kofoed, L. K. (CoPI), Skovbjerg Sarp, R. (Projektdeltager), Madsen, T. E. (Projektdeltager), Nørgård, C. (Projektdeltager) & Buch-Hansen, N. (Projektdeltager)
01/01/25 → 31/12/27
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 1 Workshop
-
Analyse og refleksionsværksted om marginaliserede unge
Buch-Hansen, N. (Arrangør), Kaas, L. A. (Arrangør), Larsen, V. (Deltager), Canger, T. (Deltager), Tireli, Ü. (Deltager), Buch-Hansen, N. (Arrangør), Kaas, L. A. (Arrangør), Larsen, V. (Deltager), Canger, T. (Deltager) & Tireli, Ü. (Deltager)
2018Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop