Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Kompetencer

Sprog: Dansk
Niveau: Modersmål
Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet
Sprog: Flere sprog
Niveau: Øvet

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:

Motivation, forandring, sundhedskommunikation, professionelle samtaler, vejledning, professionsdidaktik, transitionsdidaktik, teori-praksis og praksisnær forskning (aktionsforskning).

Jeg underviser i psykologi, sundhedspædagogik og kommunikation, hvor jeg især beskæftiger mig med motivation og forandring, den professionelle relation, sundhedskommunikation, vejledning, undervisning, didaktik og linket mellem teori og praksis. I min undervisning såvel som min forskning er jeg særligt optaget af personcentreret og dialogbaseret kommunikation, og jeg har beskæftiget mig meget med dialogens og den motiverende samtales anvendelsesmuligheder inden for det ernærings- og sundhedsprofessionelle fagområde.

Det er gennemgående for min forskningsinteresse, at sammenhængen mellem teori og praksis står centralt, både under og efter endt uddannelse. Og i forlængelse heraf er jeg således også meget optaget af transitioner, professionsidentitet, professionsdidaktik og sundhedskommunikation. Jeg tænker teori-praksis omsætningen er helt essentielt, når man beskæftiger sig med professionsuddannelser. Det afspejler sig også i min foretrukne forskningsmetodiske tilgang, som er kvalitativ forskning og aktionsforskning. 


Øvrige arbejdsområder:
Studievejleder

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d.-uddannelse, ph.d., Aalborg Universitet

1 feb. 201627 okt. 2020

Dimissionsdato: 27 okt. 2020

Kandidatuddannelsen i psykologi, cand.psych., Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 30 jan. 2007

Bacheloruddannelsen i psykologi, B.A., Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 28 jun. 2002

Ansættelser

ph.d. studerende, Aalborg Universitet

1 feb. 201627 okt. 2020

Lektor, Ernæring- og Sundhedsuddannelsen, samt Global Nutrition and Health

1 maj 2010 → …

Adjunkt, Ernæring- og Sundhedsuddannelsen, samt Global Nutrition and Health

1 aug. 200530 apr. 2010

Emneord

  • professionsdidaktik
  • transitionsdidaktik
  • vejledning
  • Den professionelle samtale
  • Den Motiverende Samtale
  • NCP
  • livskvalitet
  • sundhedspædagogik
  • kræftpatienter
  • aktionsforskning
  • kommunikation
  • sundhedskommunikation
  • relationer
  • teori-praksis
  • transitioner
  • motivation

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Nanna Ruengkratok Lang er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler