Billede af Nicolaj Hannesbo Petersen

Nicolaj Hannesbo Petersen

ph.d., Forsker og projekt leder, Redaktør

  • Seebladsgade 1

    5000 Odense C

20152024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Undervisning

Undervisning i Digital Markedsføring og Grøn Innovation ved markedsførringsøkonomi uddannelserne ved UCL Erhvervsakadmi & Profesionshøjskole

Forsknings- og udviklingsområder

Anvendt forskning i forretningsudvikling gennem innovation, entreprenørskab, internationalisering, digitalisering og grøn omstilling.

Forsknings- og udviklingsområder

Nicolaj Hannesbo Petersen holds a Ph.D. in Business Administration from the University of Southern Denmark. He is currently a full-time researcher and project manager at UCL University College Denmark. With over a decade of experience in strategy, entrepreneurship, and innovation, he has served as a consultant, Head of Innovation & Entrepreneurship Incubation, and advisory board member of Business Hub Fyn. His accolades include recognition from IEEE TEMS for his research contributions, and he has held session chair and keynote speaker roles at various conferences. Nicolaj has extensive editorial experience as a special issue editor, handbook editor, and Co-Editor-in-Chief at the International Journal of Entrepreneurship. He is honored to serve as Editor-in-Chief of the International Journal of Strategic Management and Innovation at IGI Global, contributing to discourse on digitalization, technology, sustainability, internationalization, and entrepreneurship in strategic management and innovation.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Erhvervsøkonomi, Ph.d., Network position and identities emerging in interactions within and around a Danish public funded Cluster: Does it Create innovating and internationalizing SMEs?, Syddansk Universitet

Dimissionsdato: 22 jun. 2018

Erhvervsøkonomi, Cand. Merc., Beslutningsanatomien i de entreprenante muligheder ved Syddansk Teknologisk Innovation, Syddansk Universitet

Dimissionsdato: 3 dec. 2013

HA Almen (Erhvervsøkonomi), Bachelor, Syddansk Universitet

Dimissionsdato: 30 jun. 2011

Ansættelser

Advisory board member, Erhvervshus Fyn

1 jun. 2022 → …

Emneord

  • iværksætteri
  • Business model
  • innovation og entrepreneurskab
  • Innovation og samskabelse
  • Netværksledelse
  • International Business
  • e-business
  • Digital markedsføring
  • Digitaliseringsstrategi
  • Digital competencies
  • digital forandringsledelse
  • content marketing
  • brugerundersøgelser
  • Kvantiative analyser
  • kvantitaitve metoder
  • Kvantitativ forskningsmetoder
  • kvalitativ forskningsmetodologi
  • kvalitative metoder
  • Kvalitativ analyse
  • Mixed methodology
  • markedsføring
  • marketing management
  • marketing research
  • Strategic marketing
  • Strategi
  • markedskommunikation
  • Kommunikation og relationsdannelse
  • Sensemaking
  • Sensegiving

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Nicolaj Hannesbo Petersen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller