Billede af Niels-Peder Osmundsen Hjøllund
20152022

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Mine interesser både i forskning og udvikling cirkulerer om medier og den digitale kulturs rolle indenfor pædagogik og uddannelse. På hvilken måde kan og skal vi inddrage medier i pædagogisk praksis? Hvad betyder de digitale vilkår helt grundlæggende for børn og unge i det 21. århundrede? 

Jeg er medlem af forksningsnetværk i både Danmark og i Norden. i dansk regi er jeg medlem af Dansk Selskab for Teoretisk Psykoanalyse(DSfTP), hvor den psykoanalytiske teori og dennes mulige anvendelse indenfor kultur og dsamfundsanalyse diskuteres. I nordisk regi sidder jeg som en del af ledelsen i Barnekulturforskning i Norden(BIN), som er et tværfagligt forskningsnetværk, der beskæftiger sig med børneperspektivet på emner som spænder fra leg, institutionsliv og marginalisering til policy, rettigheder og køn. 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Begærets subjekt og informationskompetence - en re-installering af subjektet, Københavns Universitet

20132017

Dimissionsdato: 17 feb. 2017

Cand. mag., Facebooks Fantasme - identitetsudfordringer i forbindelse med virtuelle rum, Københavns Universitet

20092011

Dimissionsdato: 1 okt. 2011

Ansættelser

Ph.d. - stipendiat, Københavns Universitet

feb. 2013maj 2016

Emneord

  • børnekultur
  • Børneperspektiver
  • Digital dannelse
  • Agency
  • Subjektivitet
  • folkeskolen
  • Pædagogisk faglighed
  • Digital dannelse
  • medier og medieteori
  • Medialisering
  • Mediekultur
  • Medieleg
  • Mediepædagogik
  • media literacy

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Niels-Peder Osmundsen Hjøllund er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler