Personlig profil

Præsentation

Med en baggrund som Ph D i lærerprofessionsforskning har jeg i de senere år be-skæftiget mig med naturfagslærere i folkeskolen, herunder deres udvikling af kompetencer, deres bevæggrunde for at vælge lærerarbejde med naturfagsun-dervisning, samt deres deltagelse i kompetenceudvikling. Jeg har undervist og ar-bejdet indenfor læreruddannelse siden 1996.

Kompetencer

Projektledelse: Flere års erfaring
Networking: Flere års erfaring
Fundraising: Nogen erfaring
Administration: Nogen erfaring
Ledelse: Flere års erfaring

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:
Læreruddannelse, lærerprofessionsforskning og -udvikling, naturfagsundervisning, narrativ forskning, livshistorieforskning

Øvrige arbejdsområder:
Undervisning og vejledning Undervisning og vejledning af lærerstuderende indenfor naturfagsundervisning, undervisningskendskab og bacheloropgave. Vejledning af adjunkter ved læreruddannelsen i forbindelse med deres lektorkvalificering. Sprog og formidling Udarbejdelse af naturfagsdidaktiske bidrag til danske og internationale antologier, samt danske og internationale fagtidsskrifter. Engelsk: Højt niveau, flydende i skrift og tale Tysk: mellemniveau Svensk: mellemniveau Norsk: mellemniveau

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Lærerprofessionsforskning, PhD, Entanglement of science teachers’ lives and work, Aalborg Universitet

Dimissionsdato: 13 dec. 2013

Biologi, Cand Scient, Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 1 jun. 1987

Lærerprofessionsforskning, Ph D, Aalborg Universitet

… → dec. 2013

Pædagogisk diplomuddannelse, Århus Dag- og Aftenseminarium

… → jun. 2001

Emneord

  • læreruddannelsen
  • professionsdidaktik
  • feltarbejde
  • folkeskolen
  • videnskabsteori
  • naturfag
  • Biologiundervisning
  • lærere
  • naturvidenskabelige fag
  • professionsuddannelser
  • læseplaner
  • professionsidentitet
  • Lærerprofessionsforskning
  • narrativitet
  • Narrativ forskning

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Peer Daugbjerg er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler