Intet billede af Pernille Damm Mønsted Pjedsted

Pernille Damm Mønsted Pjedsted

Cand. pæd. i pædagogisk psykologi, Ph.d.

20152021

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Ph.d. studerende AU/UCL/Odense Kommune

Formålet med ph.d. projektet er, at undersøge hvordan lærere og pædagoger kan bruge det omkringværende samfund, ”den åbne skole”, til at understøtte danskfaget i udskolingen, så undervisningen bliver læringsmålstyret og meningsskabende for eleverne. På baggrund af teoretisk og empirisk forskning udvikles et eksemplarisk didaktisk design til understøttelse af danskfaget med det omkringværende samfund som udgangspunkt for læring. Her er hensigten, at de uformelle miljøer skal være mere gennemgående i deres understøttelse af danskfaget og ikke lukkede episodiske felter af emnearbejde eller simulerede undervisningsforløb.

Præsentation

Jeg er læreruddannet fra Odense Semnarium 2010, hvorefter jeg er kandidat i pædagogisk psykologi ved DPU 2013. Den praksisorienterede læreruddannelse kombineret med den akademiske overbygning kvalificerer til analytiske koblinger mellem teori og praksis. Desuden skaber tre års lærererfaringer på både private og offentlige skoler indsigt i de praksisser som vi ofte intervenerer, udvikler og samarbejder med. 


Arbejdsområder

Underviser i pædagogiske og psykologiske fag og bachelorvejleder, læreruddannelsen 

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand. pæd. i pædagogisk psykologi, Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 5 dec. 2013

Læreruddannelse , CVU Storkøbenhavn

Dimissionsdato: 21 jun. 2010