Personlig profil

Præsentation

Jeg er ansat som lektor i Center for Skole & Læring med primære opgaver inden for forskning i vidensmiljøet for digitale læringsmiljøer og didaktisk design. 

I øjeblikket er jeg optaget af faciliterets gamings potentialer i at hjælpe unge der er faldet ud af uddannelsessystemet tilbage. I et samarbejde med forskere på AAU og dygtige undervisere på STUerne ser vi på forskellig måde hvordan gaming kan fungere som resocialiseringsværktøj. 

Min Ph.d. omhandler udfordringer og potentialer ved at bedrive designbaseret forskning i uddannelsesfeltet og diskuterer kritisk centrale begreber inden for design såsom intervention, iterationer, brugerinddragelse og principper. 

Jeg forsker og publicerer desuden løbende bredt i feltet uddannelse og teknologi og har udgivet artikler om MOOCs, læringsplatforme, blended learning og design metodologi. 

Jeg har været ansat i Absalon som underviser i de pædagogiske fag ved læreruddannelsen i Vordingborg, hvor jeg blandt andet var med til at udvikle den Internationale Læreruddannelse (ITEPS), sad i TEMEs referencegruppe, var en del af It-didaktisk udvalg og varetog forskellige koordinerende funktioner i relation til det internationale område blandt andet som Programme Council Member i ITEPS og IPV for indkommende internationale studerende.

Jeg har før det været ansat i National Center for Kompetenceudvikling. Jeg er uddannet Cand. Pæd. Phil. fra DPU og har en professionsbachelor i pædagogik.

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Fransk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Facilitering: Professionel

Arbejdsområder

LUG, projektleder delprojekt A GNU, forsker Digital forandringsledelse, proceskonsulent IMODUS, forsker

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand. Mag. Pædagogisk Filosofi, Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2009

Pædagog, Hovedstadens Pædagogseminarium

Dimissionsdato: 1 jan. 2005

Ansættelser

PhD studerende, Aalborg Universitet

1 sep. 2016 → …

Lektor, forsker og projektleder, EducationLab - forskningsprogram for teknologi & uddannelsesdesign

1 mar. 2013 → …

Adjunkt, University College Sjælland

21 sep. 2009 → …

Videnskabelig assistent, Danmarks Pædagogiske Universitet

2009

Emneord

  • it
  • forskning
  • pædagogik
  • læreruddannelsen
  • blended learning
  • folkeskolen
  • undervisning
  • web 2.0
  • didaktik

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Peter Bukovica Gundersen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler