Billede af Pia Bælum Christensen
20142024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet
Sprog: Tysk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Flere års erfaring
Administration: Flere års erfaring

Præsentation

Lektor, konsulent og studievejleder ved UCL, afdeling for Pædagogik og Læring

Primære arbejdsområder som underviser: Pædagogiske diplomuddannelser - herunder Faglig vejledning i skolen, Neuropædagogik og neuropsykologi, Kollegial vejledning og Vejledning og Individ, m.fl.

Som konsulent: Praksisnær kompetenceudvikling i folkeskolen, FGU og kommuner.

Studievejleder i Pædagogik og læring.

 

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:

Praksisnær kompetenceudvikling i skolen 

PD-undervisning: Faglig vejledning i skolen, Vejledning og Supervison og Neuropædagogik og neuropsykologi

 



Øvrige arbejdsområder:

Aktionslæring, co-teaching, undervisning og dannelse i folkeskolen og institutioner og narrativ terapi

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

pd-modul i didakti

Dimissionsdato: 13 aug. 2015

Supervisor , DFTI

Dimissionsdato: 1 jul. 2012

cand. pæd.pæd , kandidat

Dimissionsdato: 1 nov. 2011

læsevejleder, pd-modul

Dimissionsdato: 1 jul. 2009

speciallærer, pd-modul

Dimissionsdato: 1 jul. 2005

lærer , Skårup Statsseminarium

Dimissionsdato: 20 jun. 1997

Ansættelser

pædagogik og læring

1 aug. 2014 → …

Inklusionskonsulent, Nyborg Kommune

1 aug. 20101 jul. 2014

Speciallærer, Nyborg heldagskole

1 okt. 20041 jul. 2010

Speciallærer

1 aug. 20001 jul. 2004

Folkeskolelærer, Ørbæk Kommune

1 aug. 19971 jul. 2000

Emneord

  • diplomuddannelser
  • inklusion
  • Pædagogisk psykologi
  • faglig vejledning
  • specialundervisning
  • Vitaliserende lærinsmiljøer
  • test og evaluering
  • udsatte børn
  • folkeskolen
  • Inklusion og eksklusion
  • Læring i teori-praksis-samspillet
  • Didaktik

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller