Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Præsentation af person Personprofil CV

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Norsk
Niveau: Forhandlingsniveau
Sprog: Svensk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Professionel
Networking: Professionel
Fundraising: Flere års erfaring
Administration: Flere års erfaring
Ledelse: Flere års erfaring

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:
Forskning, udvikling og undervisning

Øvrige arbejdsområder:
Samarbejder med kommuner, Århus Universitet, Aalborg Universitet, VIAUC og lokale skoler samt Oslo Universitet

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 2008

Cand. Pæd. Pæd., DLH

Dimissionsdato: 1 jan. 1994

Bachelor i Voksenpædagogik, Roskilde Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 1994

Lærer, Marselisborg Seminarium

Dimissionsdato: 1 jan. 1990

Fortsættelsesseminariet, Socialpædagogiske Højskole

Dimissionsdato: 1 jan. 1987

Sidefag i Børne - og Ungdomskultur, Aarhus Universitet

Dimissionsdato: 1 jan. 1986

Socialpædagog, Århus Socialpædagogiske Seminarium

Dimissionsdato: 1 jan. 1982

Emneord

  • pædagogik
  • skoleudvikling
  • LP-modellen
  • unge
  • forskning
  • ungdomskultur
  • opdragelse
  • døgninstitutioner
  • pædagogisk arbejde
  • folkeskolen
  • efteruddannelse
  • didaktik
  • læreprocesser

Publikationer

Casestudier

Kirkegaard, P. O., 4 feb. 2020, 2 s.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Dialogisk pædagogik kreativitet og læring

Dysthe, O., Ness, I. J. & Kirkegaard, P. O., 17 aug. 2020, Aarhus: Klim. 386 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiForskningpeer review

Dialogisk pædagogik som deltagende læring

Dysthe, O., Ness, I. J. & Kirkegaard, P. O., 17 aug. 2020, Dialogisk pædagogik, kreativitet og læring. 1. udgave udg. Aarhus: Klim, Bind 1. oplag. s. 9-39 30 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Dialogisk undervisning - filosofiske og didaktiske perspektiver

Kirkegaard, P. O., 17 aug. 2020, Dialogisk pædagogik, kreativitet og læring. Dysthe, O., Ness, I. J. & Olund Kirkegaard, P. (red.). Aarhus: Klim, s. 367-386 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Dialogisk undervisning i naturfag

Kirkegaard, P. O., 28 maj 2020, I : Kaskelot. 230, s. 34-37 4 s., 1.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Projekter

Refleksiv praksislæring

Bundgaard, K., Pjengaard, S. & Kirkegaard, P. O.

01/08/13 → …

Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Skoleudvikling og LP-modellen

Kirkegaard, P. O.

07/04/11 → …

Projekter: ProjektAndet

Presse/medier

Læringsmæssigt boost

Preben Olund Kirkegaard

22/08/2023/08/20

5 elementer af Mediedækning

Presse/medie

Hvad skal det til for?

Preben Olund Kirkegaard

11/05/20

4 elementer af Mediedækning

Presse/medie

Den digitale ilddåb

Preben Olund Kirkegaard

28/04/20

4 elementer af Mediedækning

Presse/medie

Aktiviteter

Anders Helmke

Preben Olund Kirkegaard (Deltager)

11 sep. 2013

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

At være gymnasielærer

Preben Olund Kirkegaard (Keynotespeaker)

17 aug. 2016

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser – gennem lærersamarbejde og pædagogisk ledelse!

Preben Olund Kirkegaard (Keynotespeaker)

9 maj 2014

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Bliv en bedre underviser

Preben Olund Kirkegaard (Deltager)

1 nov. 2016

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Cursiv (Tidsskrift)

Preben Olund Kirkegaard (Referee/bedømmer)

sep. 2014

Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typerReviewer/redaktør af tidsskrift