Roland Hachmann

Lektor Ikt & Læring, Ph.d., tidl. folkeskolelærer

20082020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

2020

Knowledge transformation across changes in situational demands between education and professional practice

Dohn, N. B. & Hachmann, R., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Bonderup Dohn, N., Børsen Hansen, S. & Hansen, J. J. (red.). Routledge, s. 249-266

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2019

Designing for Transfer as Situated Readiness

Hachmann, R., 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Fil
2018

Mediepatruljer: En social teknologi

Jørnø, R. L. V. & Hachmann, R., 2018, Skoleudvikling med IT: Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Bundsgaard, J., Georgsen, M., Ting Graf, S., Illum Hansen, T. & Krog Skott, C. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 233-254 22 s. (Didaktiske studier; Nr. 3). (Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Participatory skills for learning in a networked world

Hachmann, R. & Dohn, N. B., 13 mar. 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). London: Routledge, s. 102-119 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2016

Er det sådan at almindelige bøger ikke har udsigt til samme succes hos moderne studerende?

Holmboe, P. & Hachmann, R., 2016, I : MONA. 1, s. 64-68 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Åben adgang

Flipped Learning fra et elevperspektiv: mening og fagligt udbytte

Holmboe, P. & Hachmann, R., 2016, Alle kan flippe: erfaringer med Flipped Learning på ungdoms- og erhvervsuddannelser. Storm, K. & Lundstrøm, A. M. (red.). Kbh.: Lindhardt & Ringhof, s. 52-63 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

I mål med flipped learning

Hachmann, R., 2016, Flip din undervisning: en antologi om Flipped Classroom og Flipped Learning. Schunk, A. (red.). Aarhus: Turbine Forlaget, s. 94-122 29 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

It og læring

Hachmann, R., 2016, Pædagogik og lærerfaglighed. Larsen, S. (red.). Kbh.: Hans Reitzels Forlag, s. 277-297 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Learning design: pædagogiske og didaktiske modeller for undervisningsudvikling, kvalitetssikring og effektivisering på de videregående uddannelser

Hachmann, R., Buus, L. & Godtsk, M., 2016, I : Læring og Medier (LOM). 15, s. 1-8 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Læringsvejlederen på det pædagogiske læringscenter

Hachmann, R., 1 mar. 2016, I : Liv I Skolen. 18, 1, s. 6-13 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Professionelle fællesskaber i digitale miljøer

Holmboe, P. & Hachmann, R., 2016, Professionelle læringsfællesskaber og fagdidaktisk viden. Albrechtsen, T. R. S. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 165-176 12 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2015

Flipped Learning: flip med video

Holmboe, P. & Hachmann, R., 2015, Odense: PRAXIS. 52 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

The Flipped Learning model

Holmboe, P. & Hachmann, R., dec. 2015

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang
2014

Flipped Learning: mere end bare video

Hachmann, R. & Holmboe, P., 2014, 2 udg. Kbh.: PRAXIS. 150 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning

Multimodale Muligheder

Hachmann, R. & Denning, R. C., 2014, PRAXIS.

Publikation: AndetUndervisningsmateriale

2013

It og skoleudvikling: ledelsens rolle

Hachmann, R., 2013, I : Skolen i morgen. 5, s. 5-7 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

It og udvikling: fagteamets arbejde med it-didaktik

Hachmann, R. & Carlsen, D., 2013, It i alle fag. Engel, C. (red.). Frederikshavn: Dafolo, 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Nye medier nye læringsstrategier

Hachmann, R., 2013, Haderslev: UC SYD. 24 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Fil
3 Downloads (Pure)
2012

Sæt Skrivespor (ibog): sprog, genre og sprogrigtighed

Hachmann, R., Roug-Andersen, Y. & Larsen, J., 2012, Systime.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

TALEstrøm: om arbejdet med mundtlige fortællinger i 1. klasse - en beretning fra det virkelige liv

Hachmann, R., 2012, I : DANSK. 2, s. 17-19 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

2011

Veje til fremtidens skolebibliotek

Hachmann, R., 2011, I : IT og undervisning. 3, s. 39-41

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

2010

Den interaktive tavle i udskolingen

Hachmann, R., 2010, I : DANSK. 1, s. 8-11 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

2009

De smarte tavler

Hachmann, R., 2009, I : DANSK. 1, s. 28-31 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Sæt skrivespor 2

Roug-Andersen, Y., Larsen, J. & Hachmann, R., 2009, Dansklærerforeningens Forlag. (Sæt spor).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning

Sæt skrivespor Lærervejledning

Roug-Andersen, Y., Larsen, J. & Hachmann, R., 2009, Dansklærerforeningens Forlag. (Sæt spor).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning

2008

Sæt skrivespor 1

Roug-Andersen, Y., Larsen, J. & Hachmann, R., 2008, Dansklærerforeningens Forlag. 87 s. (Sæt spor).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning