Roland Hachmann

Lektor Ikt & Læring, Ph.d., tidl. folkeskolelærer

20082020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

Filter
Bidrag til bog/antologi
2020

Knowledge transformation across changes in situational demands between education and professional practice

Dohn, N. B. & Hachmann, R., 2020, Designing for situated knowledge transformation. Bonderup Dohn, N., Børsen Hansen, S. & Hansen, J. J. (red.). Routledge, s. 249-266

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2018

Mediepatruljer: En social teknologi

Jørnø, R. L. V. & Hachmann, R., 2018, Skoleudvikling med IT: Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. Bundsgaard, J., Georgsen, M., Ting Graf, S., Illum Hansen, T. & Krog Skott, C. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 233-254 22 s. (Didaktiske studier; Nr. 3). (Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Participatory skills for learning in a networked world

Hachmann, R. & Dohn, N. B., 13 mar. 2018, Designing for Learning in a Networked World. Dohn, N. B. (red.). London: Routledge, s. 102-119 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2016

Flipped Learning fra et elevperspektiv: mening og fagligt udbytte

Holmboe, P. & Hachmann, R., 2016, Alle kan flippe: erfaringer med Flipped Learning på ungdoms- og erhvervsuddannelser. Storm, K. & Lundstrøm, A. M. (red.). Kbh.: Lindhardt & Ringhof, s. 52-63 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

I mål med flipped learning

Hachmann, R., 2016, Flip din undervisning: en antologi om Flipped Classroom og Flipped Learning. Schunk, A. (red.). Aarhus: Turbine Forlaget, s. 94-122 29 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

It og læring

Hachmann, R., 2016, Pædagogik og lærerfaglighed. Larsen, S. (red.). Kbh.: Hans Reitzels Forlag, s. 277-297 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Professionelle fællesskaber i digitale miljøer

Holmboe, P. & Hachmann, R., 2016, Professionelle læringsfællesskaber og fagdidaktisk viden. Albrechtsen, T. R. S. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 165-176 12 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2013

It og udvikling: fagteamets arbejde med it-didaktik

Hachmann, R. & Carlsen, D., 2013, It i alle fag. Engel, C. (red.). Frederikshavn: Dafolo, 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi