Billede af Søren Witzel Clausen
  • Ceresbyen

    8000 Aarhus C

    Danmark

20042020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

2020

Bæredygtighed og ”GeoCapabilities” i folkeskolens fællesfaglige naturfagsundervisning og -prøve.

Conradsen, K. & Clausen, S. W., jul. 2020, Bæredygtighed og bæredygtig udvikling: uddannelse, dannelse og fagdidaktik i skole, erhvervs- og professionsuddannelser. Garsdal, J. (red.). Aarhus: VIA University College, s. 8-19 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang
Fil
2019

Seks centrale analytiske forhold med relevans for undervisningen i bæredygtig udvikling

Clausen, S. W., dec. 2019, I : Kvan. 39. årgang, 115, s. 57-66 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Styrket undervisningskompetence i bæredygtighed

Hansen, M. H. H., Conradsen, K. & Clausen, S. W., 18 mar. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Think Piece: Action Competence through Ethno-Geography

Clausen, S. W., 2018, I : Southern African Journal of Environmental Education. 34, s. 121-127 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
2016

Denmark

Clausen, S. W., Volshøj, E. S. & Conradsen, K., 2016, Integrating Physical Education and Geography: A Case Study of the Czech Republic, Slovenia and Denmark. Vlček, P., Resnik Planinc, T., Svobodová, H. & Clausen, S. W. (red.). Masarykova Univerzita, Brno, Tjekkiet: Masarykova univerzita, s. 53-73 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Åben adgang

The pedagogical content knowledge of Danish geography teachers in a changing schooling context

Clausen, S. W., 2016, I : Nordidactica. 1, s. 1-22 23 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

2015

Danish geography teachers' perceptions of their own teaching professionalism according to climate change

Clausen, S. W., 30 jun. 2015, I : LUMAT: Research and Practice in Math, Science and Technology Education. 3, 2, s. 187-200 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Geography teachers PCK according to climate change - match between beliefs and reality?

Clausen, S. W. & Nielsen, B. L., 2015.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

Geography teachers’ pedagogical content knowledge and internal didactic transposition of the topic weather formation and climate change

Clausen, S. W., jul. 2015, Mathematics and Science: the relationships and disconnections between research and education. Achiam, M. & Winsløw, C. (red.). Institut for Naturfagenes Didaktik, Københavns Universitet: Department of Science Education, University of Copenhagen, s. 61-70 10 s. 6. (IND´s skriftserie, Bind 39).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

TEACHING WEATHER FORMATION AND CLIMATE CHANGE: Geography teachers’ professional competencies

Clausen, S. W., 2 sep. 2015. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

2014

GEOGRAPHY TEACHERS’ PCK - TEACHING CLIMATE CHANGE

Clausen, S. W., 27 nov. 2014. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskning

Fil
2013

Det Tværprofessionelle Element i uderummet

Clausen, S. W., nov. 2013

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Introducere in Action Learning

Clausen, S. W., 2013, Iasi, Rumænien: Universitatea AI. I. Cuza, Iasi. 8 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

Obstacole in implementarea activitatilor de tip outdoor

Clausen, S. W., 2013, 4D in Educatie Institutul European, 2013. Soitu, L. & Cucos, C. (red.). Universitatea AI. I. Cuza, Iasi, s. 351-356 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

QR koder i undervisningen

Clausen, S. W., dec. 2013

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

2012

Klimaændringer i undervisning: og hvordan det kan ændre undervisningsklimaet

Nielsen, B. L. & Clausen, S. W., 2012, I : Liv I Skolen. 14, 1, s. 56-60 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

2011

Barrierer for udeundervisning i skolepraktikken

Clausen, S. W., 2011, I : VIA´s Outdoorprograms Vidensblad. 3, s. 1-2 2 s., 3.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

2010

Aktionslæringens DNA

Madsen, B., Birkelund, F. S., Clausen, S. W., Iversen, K. S., Svanholt, J. A., Thrane, M. G., Aagaard, K. & Iversen, K. S., 2010, Århus: VIA Systime. 330 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

Aktionslæring i professionsuddannelser: Appetitten skal komme mens du spiser

Clausen, S. W. & Iversen, K. S., 2010, Aktionslæringens DNA: En håndbog om aktionslæringens teori og metode. Madsen, B., Birkelund, F. S., Clausen, S. W., Iversen, K. S., Svanholt, J., Thrane, M. & Aagaard, K. (red.). Aarhus: VIA Systime, s. 213-225 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Hvordan man slår hul i skolens mure og smider de lærerstuderende ud igennem det: Naturfagsdidaktik i elevperspektiv: Hvordan lærere lærer ude i virkeligheden

Barfod, K. S. & Clausen, S. W., 2010, Naturfagsdidaktik i anvendelse: Fra forskning til praksis i 13 CAND-projekter. Elmose, S. (red.). VIA Systime, s. 78-84 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Kan praksis ændres gennem aktionslæring? Udvikling af natur/teknik i folkeskolen

Clausen, S. W., 2010, Aktionslæringens DNA: En håndbog om aktionslæringens teori og metode. Madsen, B., Birkelund, F. S., Clausen, S. W., Iversen, K. S., Svanholt, J., Thrane, M. & Aagaard, K. (red.). Aarhus: VIA Systime, s. 267-281 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2009

Evaluering, praktisk arbejde og geografi - en ny (u)mulighed?

Clausen, S. W., 2009, Evaluering og test i geografi. Christensen, B. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 69-76 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

2004

Bidrag fra ekspertgruppen, Naturen og naturfænomener: Bilag 5: Naturen og naturfænomener. Bidrag fra eksperterne

Christensen, M. N. & Clausen, S. W., 2004.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

Fil
2 Downloads (Pure)