Personlig profil

Præsentation

Kandidat i human ernæring og professionsbachelor i ernæring og sundhed (PBES) – en lektor med 8 års erfaring i vidensformidling, undervisning, teamledelse, facilitering, koordinering, e-læring og projektarbejde.

 Tilsammen giver PBES og kandidatuddannelsen i human ernæring en skarp faglig profil der er forankret i naturvidenskabelig grundviden, med stærke kompetencer inden for pædagogik, psykologi, formidling, projektledelse, samfundsforståelse samt indsigt i det politiske område omkring sundhed og udannelse.

Fra mit kandidatstudie har jeg erfaring i at vurdere og anvende naturvidenskabelige metoder og forskning. Jeg anvender min baggrund som PBES i arbejdet med mennesker og formidling. Det er en professionsrettet uddannelse, der tager udgangspunkt i samfundets skiftende krav og sundhedsmæssige udfordringer. 

Kompetencer

Kompetencegivende kurser:
Uddannelsesbetegnelse: Pædagogisk grundkursus for adjunkter
Fag: Grundlæggende pædagogik
Uddannelsesinstitution: UCSJ
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2010

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Nogen erfaring
Networking: Nogen erfaring
Administration: Nogen erfaring
Ledelse: Nogen erfaring

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:

Ansvarsområder:

v  Holdundervisning, vejledning, afholdelse af eksamener og praktikvejledning.

v  Teamleder og koordinator for studieretningen Sundhedsfremme, Forebyggelse og Formidling (SFF) – 4 teams af 4-10 undervisere og 200 studerende.

v  Teamleder og koordinator for det tværfaglige modul 5 – 1 team af 8 undervisere og op til 150 studerende.

v  Koordinator for praktik på studieretningen SFF – ca. 200 studerende i praktik ad gangen.

v  Koordinator for eksamensplanlægning på modulerne.

v  Teamleder og mødefacilitator ved teammøder. Referent og tovholder.

v  Udarbejdelse af eksamensopgaver – opgavestiller.

v  Eksaminator og censor.

v  Projektansvarlig.

v  E-læring og e-læringsobjekter. Se et eksempel her: https://youtu.be/cMdOQjhuyO0

v  Netværksarbejde i forbindelse med fortsættelse samt etablering af nye praktiksteder.

v  Styregruppearbejde omkring frafaldprojekt samt UCSJ visioner og organisering.

 

Undervisningsområder:

v  Kostplanlægning og vurdering.

v  Diætetik.

v  Ernæringsfysiologi.

v  Fysiologi og anatomi.

v  Livscyklusernæring.

v  Kernefaglighed og videnskabsteori.

v  Praktikvejledning.

v  Tværfaglig undervisning med eksempelvis sociologi.

v  Tværfaglige dage og studiestart.



Øvrige arbejdsområder:

Eftervidereuddannelse EVU:

v  Temadage: Sorø Sundhed og Omsorg temadage: Tidlig indsats i forhold til den ernæringstruede borger.

v  Temaeftermiddag Sorø Kommune: Den ernæringstruede borger i et handlingsrettet perspektiv.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand. Scient. i Human Ernæring, Københavns Universitet

Dimissionsdato: 1 jun. 2007

Professionsbachelor i Ernæring og Sundhed, University College Sjælland

Dimissionsdato: 1 jan. 2007

Emneord

  • aktivitet
  • Børn, bevægelse og sundhed
  • Ældre i eget hjem
  • ældre ernæring
  • ældre måltidet
  • ældre i plejehjem og eget hjem
  • ADL
  • e-læring
  • Fronter / LMS
  • E-læringsdidaktik
  • netbaseret uddannelse
  • Virtuel uddannelsestilrettelæggelse og virtuelle undervisningsformer
  • diabetes
  • fedme
  • hjertekarsygdomme
  • Fuldkorn
  • vitaminer
  • ætiologi
  • Farmakologi
  • diætbehandling
  • vejledning
  • diætvejledning
  • NCP model
  • ernæring
  • børn, fysisk aktivitet, vægt og ernæring
  • ældre ernæring
  • dysfagi
  • småtspisende
  • sakopeni
  • ADL
  • QoL
  • spisning
  • måltider
  • Ernæring
  • ernærings-og sundhedsuddannelserne
  • ernæringsfysiologi
  • ernæringsterapi
  • onokologi
  • ernæringstruet
  • graviditet og fødsel
  • Livscyklusvurdering
  • livscyklusernæring
  • undervisning
  • E learning
  • e-læring, netbaseret uddannelse
  • digital dannelse
  • digital læring
  • Fronter / LMS
  • læringsplatform
  • læringsfeedback, elevudbytte, læringsudbytte
  • Udvikling
  • unge
  • Ernæring og fysisk aktivitet
  • vækst
  • social ulighed
  • Sundhed
  • misbrug
  • kropskultur
  • vitaminer og mineraler
  • energi
  • vejledning
  • Undervisning
  • læring

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Tenna Christoffersen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler