Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Som forsker i VIA's Forskningscenter for uddannelseskvalitet, professionspolicy og praksis er min forskning bl.a. orienteret mod spørgsmål om, hvad der er god uddannelse, og hvordan vi kan forstå kvalitet i feltet mellem policy og praksis.

Ud fra et almen pædagogisk og didaktisk perspektiv er jeg optaget af de studerendes udvikling undervejs i studiet og deres dannelses- og læreprocesser set i forhold til uddannelse og undervisning. Jeg arbejder desuden med professionsdidaktik, teori og praksis, uddannelsesudvikling og adjunktkvalificering i denne sammenhæng.

Med en baggrund i læreruddannelsen forsker jeg også specifikt i læreruddannelsesdidaktik og har særlig interesse for forbindelser mellem læreruddannelse og skole samt undervisning og dannelse i pædagogisk og didaktisk praksis.

Forsknings- og udviklingsområder

Videregående uddannelse

Uddannelseskvalitet

Grundskole og professionsuddannelse

Pædagogik og didaktik

Professionsdidaktik

Professionsteori

Styring og omsætning af policy

Hermeneutik og fænomenologi

Kvalitativ metode

Arbejdsområder

Primære Arbejdsområder
Forskning, udviklingsarbejde.

Øvrige Arbejdsområder
Undervisning.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d. i almen didaktik, Ph.d., Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 2 jun. 2017

Pædagogik, cand.pæd.pæd., Danmarks Pædagogiske Universitet

Dimissionsdato: 1 jul. 2006

Folkeskolelærer, jelling statsseminarium

Dimissionsdato: 1 jun. 2000

Ansættelser

Docent, Ph.d. Forskningscenter for uddannelseskvalitet, professionspolicy og praksis, VIA University College

1 dec. 2019 → …

Ph.d.-studerende, Aarhus Universitet

1 jan. 201431 dec. 2016

Lektor i pædagogik og didaktik, VIA University College

1 aug. 20081 dec. 2019

Emneord

  • dannelse
  • dannelsesteori
  • uddannelse
  • uddannelseskvalitet
  • videregående uddannelse
  • professionel udvikling
  • professionel identitet
  • professionel dømmekraft
  • uddannelsesfilosofi
  • pædagogisk filosofi
  • folkeskole
  • pædagogik
  • almen pædagogik
  • hermeneutisk metode
  • fænomenologi
  • forskning
  • videregående uddannelser
  • professionsforskning
  • professionsteori
  • deltagende forskning
  • styring og omsætning af policy
  • læring
  • læringsteori
  • læreruddannelsen
  • læreruddannelsesdidaktik
  • lærernes grundfaglighed
  • pædagogik og lærerfaglighed
  • pædagogisk filosofi
  • professionsdidaktik
  • kvalitativ metode
  • videnskabsteori
  • analyse
  • dataanalyse
  • professionsuddannelser
  • metode
  • interview
  • observation
  • feltarbejde
  • multimetodisk design
  • deltagende forskning
  • aktionsforskning
  • didaktik
  • didaktisk intentionalitet
  • almen didaktik
  • dannelsesdidaktik
  • læreruddannelsesdidaktik
  • pædagogisk praksis
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.