Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Docent,  Ph.d. ved forskningsprogrammet Udsathed & Chanceulighed, UCN

Fellow ved Nationalt videncenter om udsatte børn & unge

 

Kompetencer

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Nogen erfaring
Networking: Flere års erfaring

Arbejdsområder

Primære arbejdsområder:
Forskning, forskningsledelse og undervisning

Øvrige arbejdsområder:

Research Associate ved The Global Resource Center on Inclusive Education, University of Minnesota

Fellow ved Nationalt videncenter om udsatte børn og unge (NUBU)

Redaktionsmedlem ved CEPRA-striben & Studier i læreruddannelse- og profession

Medlem af Ph.d.-rådet for uddannelsesforskning

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Ph.d., Aalborg Universitet

… → 2016

Dimissionsdato: 1 apr. 2016

Cand. pæd. pæd. psyk, Danmarks Pædagogiske Universitet

… → maj 2010

Dimissionsdato: 1 okt. 2010

Læreruddannelse

1999jun. 2003

Ansættelser

PhD Fellow, Aalborg Universitet

jan. 2012apr. 2016

Adjunkt i psykologi og specialpædagogik, Professionshøjskolen UCN

aug. 2010maj 2015

Emneord

  • inklusion
  • Chanceulighed i skole, fag & uddannelse
  • Disability studies
  • komparativ metode
  • Støtteforanstaltninger
  • Equity
  • Social retfærdighed
  • læreruddannelse
  • Pædagogisk psykologi
  • pædagogisk filosofi
  • Vidensmobilisering
  • International uddannelsesforskning
  • Inkluderende pædagogik

Publikationer

Nordic representations of inclusive education

Engsig, T. T., 2022, (Under udarbejdelse) International Encyclopedia of Education. 4 udg. Elsevier

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

On the Question of Educational Purpose: complex Educational Systems Analysis for Inclusion

Schuelka, M. J. & Engsig, T. T., 2020, I : International Journal of Inclusive Education. 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Understanding wellbeing coordinators’ work to promote secondary school students’ mental health: A realist systematic review

Højgaard, K., Ovesen, J., Engsig, T. T. & Overgaard, C., 31 mar. 2020, (Afsendt) I : Journal of School Psychology.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Undersøgelse af kommunernes pædagogisk psykologiske rådgivning (PPR)

Engsig, T. T., jun. 2020, Undersøgelse af kommunernes pædagogisk psykologiske rådgivning (PPR).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapport

Har den evidensbaserede videnskab taget magten over den professionelle dømmekraft?

Engsig, T. T., feb. 2019, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 1, s. 6-15 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Projekter

Aktiviteter

Cepra-Striben (Tidsskrift)

Trine Lolk Haslam (Redaktionsgruppemedlem), Tanja Miller (Redaktør af tidsskrift), Thomas Thyrring Engsig (Redaktionsgruppemedlem) & Søren Pjengaard (Redaktionsgruppemedlem)

1 feb. 2008 → …

Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typerReviewer/redaktør af tidsskrift

Comparative and International Education Society

Thomas Thyrring Engsig (Oplægsholder)

5 mar. 201610 mar. 2016

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Comparative and International Education Society 2015

Thomas Thyrring Engsig (Deltager)

8 mar. 201514 mar. 2015

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Inclusive Education Special Interest Group - Comparative International Education Society (Ekstern organisation)

Thomas Thyrring Engsig (Medlem)

6 mar. 2015 → …

Aktivitet: Medlemsskab - typerMedlem af internationalt netværk

International Summit on Inclusion and Diversity in Education

Thomas Thyrring Engsig (Arrangør)

30 okt. 2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference