Billede af Tina Hejsel
20182022

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forsknings- og udviklingsområder

Er oprindeligt uddannet lærer og har efter flere år i praksis bygget videre på didaktiske erfaringer med en kandidatuddannelse fra DPU (Didaktik Dansk). 

Arbejder primært med områder inden for danskfaget, it-didaktik, teknologiforståelse og digitale læremidler. 
Er optaget af brugen af multimodale aktuelle tekster som meningsskabende ressourcer i en didaktisk kontekst.

Forsker i områderne omkring Teknologiforståelse integreret i danskfaget, herunder med særlig fokus på kompetenceområdet Digital myndiggørelse.

Underviser i danskfaget på læreruddannelsen samt i eftervidereuddannelses regi. Har yderligere undervisningsaktiviteter ift. Teknologiforståelse i grundskolen.
Deltager i flere nationale projekter med fokus på literacy, teknologiforståelse og didaktik.

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Cand. Pæd. Didaktik mshp. dansk, DPU, Aarhus Universitet

20162018

Lærer, Professionsbachelor

20032007

Ansættelser

Adjunkt, Forskning & EVU, UC SYD

20182022

Lærer, Vonsild skole

20132016

Lærer, Ågård Efterskole

20082013

Lærer, Berea College

20072008

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • it-didaktik
  • Digitale læremidler
  • e-læring
  • Danskfagets didaktik
  • Den digitale dimension
  • Teknologiforståelse
  • Multimodalitet
  • Læremidler
  • Almen didaktik
  • Blended Learning
  • Danskfaget
  • Digital literacy
  • Kommunikation og sprog
  • Funktionelle læremidler
  • Digital myndiggørelse
  • Literacy
  • Playful learning
  • Medier, kommunikation og sprog
  • Multimodalitet
  • Visuel Kommunikation
  • Diskursanalyse
  • Digital Literacy
  • Kommunikationskritisk kompetence
  • Digitale læremidler
  • Funktionelle læremidler
  • Digital dømmekraft
  • Teknologiforståelse

Netværk

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller