19992020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

2020

Dannelse

Næsby, T., sep. 2020, Det, vi er sammen om: Det fælles pædagogiske grundlag i praksis. 1 udg. Frederikshavn: Dafolo, s. 127-140 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

ICDP i dagtilbud: Et litteraturstudie med fokus på effekten af arbejdet med ICDP-programmet i pædagogisk praksis i dagtilbud

Holm, H. T. & Næsby, T., 22 maj 2020, 34 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
3 Downloads (Pure)

Kvalitetsmåling med ECERS-3: Specialgrupperne, Favrskov Kommune

Næsby, T. & Medom, C., 15 jun. 2020, 66 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Kvalitetsmåling med ECERS-3 i Hjørring Kommune 2019

Næsby, T., Agerbæk, E., Medom, C., Skytte, K. B., Holm, H. T., Krohn, H. B. & Pedersen, B. S., 1 mar. 2020, 87 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
3 Downloads (Pure)

Kvalitetsvurdering i dagtilbud med ITERS-R. Favrskov Kommune

Næsby, T., Nielsen, M. M. & Medom, C., 26 jun. 2020, 47 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
4 Downloads (Pure)

The Quality of Inclusion in Danish Preschools

Næsby, T., 2020, I : Early Child Development and Care. 190, 10, s. 1561-1573 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Undersøgelse af kvalitet i Hjørring Kommunes vuggestuer. ITERS-R, 2019

Næsby, T., Medom, C., Nielsen, M. M., Leleur, L. & Okslund, H. B., 1 mar. 2020, 52 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
3 Downloads (Pure)

What makes good preschools good for all children

Næsby, T., 2020, I : Early Child Development and Care. 0, 0, 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang
2019
2 Downloads (Pure)
2 Downloads (Pure)

Evaluering af læringsmiljøer i dagtilbud: ECERS-3 og den styrkede pædagogiske læreplan

Medom, C. & Næsby, T., 20 dec. 2019, I : CEPRA-striben. 25, s. 12-23 12 s., 3.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Forældrenes holdning til kvalitet i dagtilbud: Projekt: Europæiske pejlemærker for kvalitet i dagtilbud (1-5 år). Delrapport for Danmark

Næsby, T., 25 nov. 2019, 49 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil
6 Downloads (Pure)

Gode dagtilbud er gode for alle børn

Næsby, T., 20 jun. 2019, 21 s.

Publikation: Working paper

Fil
4 Downloads (Pure)

Læringsmiljømodellen: en analysemodel

Jensen, A. S., Næsby, T., Hvolby, A. & Wiwe, E., 2019, 1 s.

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang
Fil
10 Downloads (Pure)

Quality evaluations with Environment Rating Scales-3 in Denmark

Næsby, T., Bonke, N., Medom, C. & Miller, T., 16 maj 2019. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Quality evaluations with Environment Rating Scales-3 in Denmark and Sweden

Næsby, T., Williams, P., Sheridan, S., Mellgren, E., Larsson, J. & Nasiopoulou, P., 6 mar. 2019, s. 792-93. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Åben adgang
Fil

The quality of inclusion in Danish preschools

Næsby, T., 7 mar. 2019, s. 793-94. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

2018

Datainformeret praksisudvikling og udvikling af evalueringskultur

Næsby, T., aug. 2018, Den styrkede pædagogiske læreplan: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Mortensen, T. H. & Næsby, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 173 - 192 20 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Den styrkede pædagogiske læreplan: Grundbog til dagtilbudspædagogik

Holst Mortensen, T. (red.) & Næsby, T., 2018, Frederikshavn: Dafolo. 236 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiUndervisning

Indledning

Holst Mortensen, T. & Næsby, T., 15 aug. 2018, Den styrkede pædagogiske læreplan: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Mortensen, T. H. & Næsby, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 5 - 17 13 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskrift

Kvalitetsvurdering med Early Childhood Environment Rating Scale (ECERS-3): Delrapport for Hjørring Kommune 2017

Næsby, T., Medom, C., Rasmussen, M. E., Skytte, K. B., Pedersen, B. S., Agerbæk, E. & Hvolby, A., 12 feb. 2018, 107 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
2 Downloads (Pure)

Kvalitetsvurdering med Early Childhood Environment Rating Scale (ECERS-3): Delrapport for Aalborg Kommune 2018

Næsby, T., Medom, C., Rasmussen, M. E., Skytte, K. B., Pedersen, B. S., Agerbæk, E. & Hvolby, A., 14 sep. 2018, 126 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
1 Downloads (Pure)

Quality evaluations in the Nordic Countries using Environment Rating Scales

Næsby, T., 10 mar. 2018, s. 56.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Quality in Danish preschools as measured with ECERS-3

Næsby, T., 10 mar. 2018, s. 58. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Åben adgang

The Quality of Inclusion in Danish Preschools

Næsby, T., sep. 2018. 8 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2017

Afprøvning af ny feedbackpraksis på UCN Pædagoguddannelsen

Andersen, E., Rasmussen, A. Ø., Stenderup, M. L. & Næsby, T., 2017

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Fil

Barndom og pædagogisk kvalitet i dagtilbud

Næsby, T., Elgaard, B. (red.), Engholm, M. (red.) & Næsby, T. (red.), 17 jan. 2017, 3. rev. udg. Books on Demand GmbH. 172 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

ECERS-3 og kvalitetsvurdering i dagtilbud i Danmark

Næsby, T., 20 dec. 2017, I : CEPRA-striben. 22, s. 68-85 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Gode overgange mellem dagtilbud, skole og skolefritidsordning: - i Vesthimmerland kommune

Næsby, T., Andersen, E., Hansen, M. & Christiansen, R. H., apr. 2017, Aalborg: Books on Demand GmbH. 136 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

Fil
2 Downloads (Pure)

Kvalitetsvurdering med Early Childhood Envirionment Rating Scale (ECERS-3): Forskningsrraport, Frederikshavn Kommune 2017

Næsby, T., Pedersen, B. S. & Skytte, K. B., 21 sep. 2017, 96 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Fil

Kvalitetsvurdering med Early Childhood Environment Rating Scale (ECERS-3): Norddjurs kommune 2017

Næsby, T., Medom, C. & Bering, H. L., 2017, 94 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Åben adgang
Fil
1 Downloads (Pure)

Measuring Quality

Næsby, T., 2017. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Fil

Studie af alignment mellem (ny) læreplan for dagtilbud og early childhood environment rating scale (ECERS-3)

Næsby, T., 23 jun. 2017, Aalborg. 106 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Evaluering af ICDP i dagtilbud i Aalborg kommune: Et forskningsprojekt om udvikling af et værktøj

Næsby, T., Rasmussen, M. E. & Holm, H. T., sep. 2016, Aalborg. 56 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Fil

How does Danish high quality day care centers sustain children’s learning outcome and how can this be measured?

Næsby, T. & Miller, T., 9 mar. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Åben adgang

Litteraturstudie af forskning om environment rating scales: Projekt evaluering af kvalitet i dagtilbud

Næsby, T., 2016, 102 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Quality in Preschool: Inclusion- questions and answers

Næsby, T., 24 aug. 2016.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Fil
1 Downloads (Pure)

Refleksiv praksislæring og refleksiv metodologi: hvordan ser vi, at den pædagogstuderende reflekterer?

Næsby, T., 10 jun. 2016, I : CEPRA-striben. 20, s. 42-51 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Åben adgang

Tegn på god inklusion: Evaluering og indikatorer på effektfuld inklusion i Vordingborg kommune

Næsby, T., Engsig, T. T. & Qvortrup, L., 2016, Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 151 s. (FULM (Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer)).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Åben adgang
2015

Barndom og pædagogisk kvalitet

Næsby, T., 5 nov. 2015, Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Kornerup, I. & Næsby, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 36 - 48 12 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Evidens i pædagogens praksis: en introduktion

Næsby, T. (red.), 22 maj 2015, Frederikshavn: Dafolo. 240 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

Forskningsinformeret pædagogisk praksis og uddannelse

Næsby, T., jun. 2015, Evidens i pædagogens praksis: en introduktion. Frederikshavn: Dafolo, s. 143 - 161 18 s. 7

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Indledning

Næsby, T., jun. 2015, Evidens i pædagogens praksis: en introduktion. Næsby, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 5 - 20 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Indledning

Næsby, T. & Kornerup, I., 2015, Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Kornerup, I. & Næsby, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 7 - 14 8 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik

Næsby, T. (red.) & Kornerup, I. (red.), nov. 2015, Frederikshavn: Dafolo. 340 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerAntologiUndervisning

Sådan vurderer I om inklusionsarbejdet lykkes

Næsby, T., Engsig, T. T. & Qvortrup, L., nov. 2015

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Åben adgang

Viden og evidensinformeret praksis i uddannelse og i pædagogens arbejde

Næsby, T., nov. 2015, Kvalitet i dagtilbud: Grundbog til dagtilbudspædagogik. Kornerup, I. & Næsby, T. (red.). Dafolo, s. 131 - 141 10 s. (Den professionelle pædagog).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi