Billede af Ulla Buch Nilson
20122022

Publikationer pr. år

Personlig profil

Præsentation

  • Kurser for ansatte: 
        Søgning i sociale medier 
        Film og dokumentar - rettigheder og søgning 
        Søgestrategi
        Didaktik og elektroniske dimser til undervisningsbrug 
        Afsøgning af et forskningsfelt 
        Referencehåndtering

  • Kurser for studerende i informationssøgning, kildekritik og referencehåndtering.

Kompetencer

Kompetencegivende kurser:
Uddannelsesbetegnelse: Videnskabsteori
Uddannelsesinstitution: VIA
Land: Danmark
Afslutningsdato: null/6/2015
Uddannelsesbetegnelse: Projektleder
Uddannelsesinstitution: VIA University College
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2017
Uddannelsesbetegnelse: Innovationsagent i brugerdreven innovation
Uddannelsesinstitution: Udviklingskonsulenterne A/S
Land: Danmark
Antal dage: 4.0
Afslutningsdato: 2013
Uddannelsesbetegnelse: Prince 2
Fag: Projektledelse
Uddannelsesinstitution: VIA University College
Land: Danmark
Afslutningsdato: 2017

Sprogkundskaber:
Sprog: Engelsk
Niveau: Øvet

Organisatoriske kompetencer:
Projektledelse: Nogen erfaring

Arbejdsområder

  • Udstillinger, arrangementer, indkøb, m.m
  • Kontaktbibliotekar til Pædagoguddannelsen i Horsens og Pædagogisk assistentuddannelsen i Horsens
  • I VIA Bibliotekerne er jeg med i to teams,  team Biblioteksinnovation og team biblioteksdidaktik
  • Vejledning af såvel studerende som undervisere
  • Udlånsvagter
  • Projektarbejde og projektleder
        Projektleder i forhold til udvikling af et elektronisk spil til at hjælpe pædagogstuderende med at blive bedre til kildevurdering.
        DEFF Projekt om Co-Creation 
  • Medlem af biblioteksudvalget ved Campus Horsens

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

bibliotekar, DB

Ansættelser

Bibliotekar, Gedved Statsseminarium

1 maj 199811 nov. 2011

Bibliotekar, TV 2

jan. 1996apr. 1998

Emneord

  • e-læring
  • sociale medier
  • biblioteker
  • Brugerinddragelse, brugerdreven innovation, design og designmetoder,
  • informationssøgning
  • web 2.0 virtuel læring
  • spiludvikling
  • informationskompetence