Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Jeg er lektor, Ph.d. ved VIA University College. Mit primære arbejdsområde er forskning og udvikling i  professionsdidaktik, hvor meget af min forskning gennem årene har haft afsæt i Problem-baseret Læring (PBL). Særligt har jeg været optaget af, hvordan vidensformer kan begrebsliggøres, ikke kun i PBL, men generelt i professionsuddannelserne. Senest har jeg deltaget i forskningsprojekter om udvikling af undervisningsformater i VIA samt om relationer mellem Forsknings-/udviklingsarbejde og undervisning. Udover forskning arbejder jeg en del med adjunktkvalificering både inden for forskning-/udvikling og undervisning.  

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Voksenpædagogik , Ph.d.

… → 2013

Dimissionsdato: 16 dec. 2013

Master i Voksenuddannelse

… → 2003

Erhvervspædagogik

… → 1999

Bygningskonstruktør, MVU

… → 1983

Ansættelser

Uddannelseskonsulent, DEL - Danmarks Erhvervspaedagogiske Laereruddannelse

aug. 2004jun. 2008

Emneord

  • kompetenceudvikling
  • Problem Based Learning (PBL)
  • Forskning og udvikling
  • Undervisning
  • videnskabsteori
  • Forskningsmetodologi
  • læseplaner
  • Problem Based Learning (PBL)
  • Vidensformer
  • Forskning og udvikling
  • Forsknings-uddannelses-nexus

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Verner Larsen er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler