Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Præsentation

Jeg er lektor, Ph.d. ved VIA University College. Mit primære arbejdsområde er forskning og udvikling i  professionsdidaktik, hvor meget af min forskning gennem årene har haft afsæt i Problem-baseret Læring (PBL). Særligt har jeg været optaget af, hvordan vidensformer kan begrebsliggøres, ikke kun i PBL, men generelt i professionsuddannelserne. Senest har jeg deltaget i et større forskningsprojekt om udvikling af undervisningsformater iVIA samt et projekt om forholdet mellem Forsknings-/udviklingsarbejde og undervisning. Udover forskning arbejder jeg en del med adjunktkvalificering både inden for forskning-/udvikling og undervisning.  

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Voksenpædagogik - Ph.d.

Dimissionsdato: 16 dec. 2013

Master i Voksenuddannelse

Uddannelsessociologi

Ansættelser

Uddannelseskonsulent, Danmarks Erhvervspædagogiske Læreruddannelse

aug. 2004jun. 2008

Emneord

  • kompetenceudvikling
  • Problem Based Learning (PBL)
  • Forskning og udvikling
  • Undervisning
  • videnskabsteori
  • Forskningsmetodologi
  • læseplaner
  • Problem Based Learning (PBL)
  • Vidensformer
  • Forskning og udvikling

Publikationer

Developing, sharing and reusing learning designs – challenges and dilemmas

Larsen, V. & Lunde Frederiksen, L., apr. 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Relationer mellem FoU og undervisning - med fokus på lektorkvalificeringsforløbet på professionshøjskoler

Larsen, V., Duch, H. S. & Lund, B., 20 mar. 2020, 1 udg. VIA University College, Campus C: VIA UC. 56 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Åben adgang
Fil
1 Downloads (Pure)

Transforming Knowledge from Research and Development Activities to Teaching Practice

Duch, H. S., Larsen, V. & Lund, B., 2020.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Undervisningsformater i videregående uddannelser

Iskov, T., Larsen, V., Lunde Frederiksen, L., Henriksen, J. H., Nielsen, O. & Basballe, D. A., 12 maj 2020, Aarhus: VIA UC. 126 s.

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Fil
2 Downloads (Pure)

Formater mellem manual og inspiration

Lunde Frederiksen, L., Basballe, D. A., Larsen, V., Henriksen, J. H., Nielsen, O. & Iskov, T., 2 dec. 2019.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskning

Fil

Projekter

Adjunkters udbytte af deltagelse i FoU-programmer

Larsen, V.

01/09/2002/08/21

Projekter: ProjektForskning

Videnspraksisser på professionshøjskolerne

Buch, A. C., Larsen, V., Lund, J. H. & Poulsen, B. K.

01/01/2031/12/21

Projekter: ProjektForskning

Fil

Formgivning, deling og genanvendelse af formater

Lunde Frederiksen, L., Iskov, T., Henriksen, J. H., Larsen, V. & Georgsen, M.

15/08/1731/12/19

Projekter: ProjektForskning

Fil

Aktiviteter

Academia

Verner Larsen (Andet)

2013

Aktivitet: Andre aktivitetstyperAndet

ECER. The European Conference on Educational Research

Verner Larsen (Oplægsholder)

2013

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Fil

European Conference on Educational Research

Verner Larsen (Oplægsholder)

10 sep. 2015

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Fremtidens uddannelser

Ove Nielsen (Oplægsholder) & Verner Larsen (Oplægsholder)

3 dec. 2018

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

How does Assistant Lecturer’s R&D activities affect teaching?

Verner Larsen (Oplægsholder) & Henriette Skjærbæk Duch (Oplægsholder)

2 sep. 2019

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Fil