Projektdetaljer

Beskrivelse

Formål for følgeforskningsprojektet
Følgeforskningsprojektet vil primært fokusere på projektets delmål, der omhandler Implementering af bevægelsesaktiviteter som en del af skoledagen – både som selvstændig aktivitet og inkluderet i almene læringsaktiviteter.
Derfor har følgeforskningsprojektet til formål at undersøge om certificeringen af personalet gør en forskel således:
•Personale og børn oplever, at børnene er mere fysisk aktive i skoledagen?
•Børnene opnår øget mestring og livsduelighed pga. den øgede fysiske aktivitet.
•Der er sket aktive konkrete forandringer både på et organisatorisk og strukturelt niveau på skolerne, det interpersonelle niveau (mellem personale og børn) og på det individuelle niveau (børnenes egen oplevelse)?
•Der kan identificeres eventuelle begrænsninger, som kan stå i vejen for at forandringerne bliver varige eller uforløste muligheder, som ikke er blevet sat i spil på skolen.

Lægmandssprog

Følgeforskningsprojekt for projektet Øget fysisk aktivitet i hverdagen blandt børn og unge med udviklingshandicap
Kort titelFysisk aktivitet og udviklingshandicap
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato14/09/2331/12/25

Samarbejdspartnere

  • Steno Diabetes Center Nordjylland (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • specialpædagogik
  • pædagogisk arbejde
  • Børn og unge
  • fysisk aktiv
  • lærere