Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
3DCA-kurset guider deltagerne gennem en række foredrag, opgaver og miniproduktioner af stigende kompleksitet inden for 3D karakteranimation, fra koncept til polering. Med støtte fra erfarne gæsteundervisere, der alle arbejder aktivt som animationsprofessionelle, får deltagerne en introduktion til Maya-modellerings- og animationssoftware samt 3D-karakteranimation gennem øvelser designet til at overføre de klassiske 2D-animationsprincipper til en 3D-platform. Grundlæggende animationsprincipper, kropsmekanik og fysisk bevægelse er i fokus i den indledende fase, efterfulgt af mere avancerede koncepter som pantomimeskuespil og dialoganimation. Kurset kulminerer i et 2-ugers samarbejdsprojekt, hvor hver deltager skaber en 20-30 sekunders animation, der fungerer som deres "showreel masterpiece". Som et ekstra tilbud arrangeres en 2-ugers portfolio bootcamp, og kurset rundes af med muligheden for en valgfri rejse til Annecy International Animation Film Festival.
Simulation-kurset udforsker kreative, kunstneriske, videnskabelige og teknologiske anvendelser af simulering. Metoder og teknologier inden for simulering udvikler sig hurtigt og berører alle aspekter af design, animation, medier og kommunikation. Deltagerne studerer og anvender fysikbaserede simuleringer såsom vand, gasser, ild, ødelæggelse, stof, granulater, vækst, folkemængder eller andre naturfænomener, der traditionelt ikke bliver animeret. Software og teknologi inkluderer nodebaseret visuel programmering, 3D-løsninger og traditionel kodning efter behov. Der udforskes også realtidsteknologier som game engines. Deltagernes endelige resultater inkluderer præsentationen af en veludført simulation samt et casestudie, der fremhæver de tekniske metoder, der blev undersøgt og anvendt. Gennemførelse af kurset positionerer deltagerne effektivt til at kunne arbejde inden for Europas kunst- og teknologimarkeder, herunder film, spil, animation, videnskab, visualisering og nye teknologier.
I 2023 deltog 12 deltagere i 3DCA-kurset, mens der var 9 deltagere på Simulation-kurset.
Simulation-kurset udforsker kreative, kunstneriske, videnskabelige og teknologiske anvendelser af simulering. Metoder og teknologier inden for simulering udvikler sig hurtigt og berører alle aspekter af design, animation, medier og kommunikation. Deltagerne studerer og anvender fysikbaserede simuleringer såsom vand, gasser, ild, ødelæggelse, stof, granulater, vækst, folkemængder eller andre naturfænomener, der traditionelt ikke bliver animeret. Software og teknologi inkluderer nodebaseret visuel programmering, 3D-løsninger og traditionel kodning efter behov. Der udforskes også realtidsteknologier som game engines. Deltagernes endelige resultater inkluderer præsentationen af en veludført simulation samt et casestudie, der fremhæver de tekniske metoder, der blev undersøgt og anvendt. Gennemførelse af kurset positionerer deltagerne effektivt til at kunne arbejde inden for Europas kunst- og teknologimarkeder, herunder film, spil, animation, videnskab, visualisering og nye teknologier.
I 2023 deltog 12 deltagere i 3DCA-kurset, mens der var 9 deltagere på Simulation-kurset.
Nøgleresultater
3D Character Animation 2023: 12 deltagere
Creative Simulation Technologies 2023: 9 deltagere
Creative Simulation Technologies 2023: 9 deltagere
Kort titel | 3DCA & Simulation 2023 |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/01/23 → 31/12/23 |
Links | https://animationworkshop.via.dk/programmes-and-courses/professional-training-courses/3d-character-animation https://animationworkshop.via.dk/programmes-and-courses/professional-training-courses/creative-simulation-technologies |
Samarbejdspartnere
- EACEA - Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (Projektpartner)
- SideFX
- Talent and Skills Development (leder)
Emneord
- kreative processer
- lectures
- film education
- Animation
- simulation
- computergrafik
- Game Engine
- unreal engine
Projekter
- 2 Afsluttet
-
3D Character Animation og Creative Simulation Technologies 2022
Kristensen, P. (Projektleder), Zabaleta, E. (Projektdeltager), Lindebjerg, G. (Projektdeltager), Leborgne, T. G. (Projektdeltager), Sabra, J. B. (Projektdeltager), Nordby, S. (Projektdeltager), Schade, N. (Projektdeltager) & Njem, F. (Projektdeltager)
01/01/22 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
3D Character Animation & Visual Effects 2021
Kristensen, P. (Projektleder), Zabaleta, E. L. (Projektdeltager), Leborgne, T. G. (Projektdeltager), Sabra, J. B. S. (Projektdeltager), Nordby, S. (Projektdeltager), Schade, N. (Projektdeltager) & Njem, F. (Projektdeltager)
01/01/21 → 31/12/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Aktiviteter
- 1 Konference
-
FMX - Film & Media Exchange
Kristensen, P. (Deltager) & Lindebjerg, G. (Deltager)
24 apr. 2023 → 28 apr. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference