Afdækning af underviseres generiske digitale kompetencer: Datainformeret, dialogbaseret, målrettet og strategisk kompetenceudvikling af undervisere i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

Projektdetaljer

Beskrivelse

Datainformeret, dialogbaseret, målrettet og strategisk kompetenceudvikling af undervisere i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

Udvikling af et design for afdækning af underviseres generiske(almene) digitale kompetencer samt forskellige dialogbaserede og digitale kompetenceforløb for UCL’s uddannelser og undervisergrupper , herunder individuelle og taksonomiske e-læringsforløb (Dreyfus & Dreyfus, 1980)

 

Baggrund

Som led i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjeskoles rammekontrakt med Uddannelses- og Forskningsministeriet skal der afvikles en årlig kompetenceafdækning af undervisernes digitale kompetencer (2018-2020).

Formål

Projektet understøtter Strategisk ambition 2019-2021 og ambitionen om, at "Vi udvikler studerendes og medarbejderes kompetencer ved hjælp af teknologiske og digitale løsninger". Delmålene er herefter at:

Skabe en organisatorisk baseline for undervisernes digitale kompetencerUdvikle og udbyde strategiske kompetenceudvikling til UCL's uddannelser og undervisere samt interne tværgående kompetenceforløb via adjunkt- og postlektorprogrammerne med det formål at øge underviseres og dermed studerendes digitale kompetencerUdvikle og udbyde målrettede kompetenceforløb, som er datainformerede, dialogbaserede og målrettet det enkelte område, uddannelse og underviser.Udstyre organisationen, herunder områderne, uddannelserne og underviserne med det fælles begrebsapparat for digitale kompetencer.

 

 

Lægmandssprog

Der foretages en årlig kompetenceafdækning af underviseres generiske (almene) digitale kompetencer

Nøgleresultater

Digital kompetenceudvikling, data, digitale kompetencer
Kort titelUnderviseres digitale kompetencer
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/01/1803/03/22