Projektdetaljer

Beskrivelse

Formålet med projektet er at undersøge, hvordan lærerne, gennem deres arbejde med motion og bevægelse i undervisningen, kan understøtte et fællesskab, hvor alle er med! Det vil sige, hvordan læreren med fokus på kropslighed og bevægelse kan understøtte et inkluderende fællesskab - også for elever med ”gear-skifte-problemer”. Dette med henblik på at belyse kvalitative aspekters betydning for elevernes oplevelse af fællesskabende fysiske aktiviteter og bevægelseslege; Hvordan, hvornår og med hvem oplever eleverne, at de fysiske aktiviteter og bevægelseslege styrker relationer, trivsel og fællesskab.
Kort titelAlle er med
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato06/01/2003/01/22

Emneord

  • Børn og unge
  • fysisk aktivitet
  • inkluderende fællesskaber
  • trivsel
  • opmærksomhed
  • opmærksomhedsmæssige udfordringer
  • ADHD
  • motion og bevægelse
  • inklusion