Animated Learning Japan

Projektdetaljer

Beskrivelse

Animated Learning Jp. er et udviklingsprojekt mellem Animated Learning Lab (ALL) i Danmark og Japanske partenere. Projektet har resulteret i oprettelse af organisationen Animated Learning Jp., hvor de japanske samarbejdspartner arbejder for at udvikle og udbrede brugen af animation i undervisningen i Japanske skoler og fritidstilbud/arrangementer. ALL fungerer som konsulenter i udviklingarbejdet.

Lægmandssprog

Animated Learning Jp. er et udviklingsprojekt mellem Animated Learning Lab (ALL) i Danmark og Japanske partenere. Projektet har resulteret i oprettelse af organisationen Animated Learning Jp.
Animated Learning Lab besøgte i december 2019 Animated Learning JP,Tokyo ved Hiromi.
Her afholdt ALL et oplæg for undervisere ved Hanne Pedersen og Inma Capne om de forskningsresultater som Animated Learning Lab er baseret på. I slutningen af oplæget var der praktiske anvisninger på hvordan Animation kan implementeres i den daglibge undervisning. Japanske undervisere har de samme betænkligheder omkring tidsforbrugetsom danske lærer. Den efterfølgende dag blev der afholdt
en praktisk hands on workshop hvor deltagerne lavede små animationer. Blandt deltagerne var en NGO der hed World Theater, som viser film for børn og unge der ikke har en umiddelbar adgang til filmforevisninger. De ville gerne begynde og lade de unge selv producere film og animationer. der blev leet og arbejdet ihærdigt. Som det ofte sker var alle overraskede over at de kunne nå at finde på indhold, skabe figurer og animaerer en lille film.
Hiromi og hendes gruppe er begyndt at lave undervisningsmateriale der er tilpasset Japanske forhold.
De næste dage vaar vi i Kotchoi, hvor vi holdt et oplæg i det lokale bibliotek om brugen af animation i undervisningen og de særlige fordele animation har når derer tale om elever med specielle behov. Borgmesteren i Kotchi inviterede os på kaffe, da han gerne ville diskutere udvekslinng med unge, da han er af den mening at unge i hans pastorat skal møde verden, både hjemme ved at møde udenlandske kunstnere og rejse ud og opleve andre kulturer.
de efterfølgende to dag afholdt vi workshops. Først for børn med særlige behov. at vi ikke kunne snakke sammen gjorde ikke noget . de fik mediet at lege med og producerede på livet løs uden pauser. Den næste dag havde vi sat os selv den opgave at vise at man på en dobbelt lektion kan arbejde præpositioner, diskutere meningen med dem og hvordan de kan bruges i forskellige sammen hænge og betydninger , lave historien hvori præpositionene optræder,designe figurer og animere dem. Vi havde 40 børn i hver klasse. vi arbejdede med tre forskellige klasser og årgange. Der blev diskuteret og animeret. Ordet between blev foreksempel omsat til" between genders", da en bodybuilder trak i dametøj inde i sit hjem. Alle grupperne nåede i mål og fik lavet deres film færdige.

Nøgleresultater

Oprettelsen af organisationen Animated Learning Japan (Animated Learning Jp.)
Kort titelAnimated Learning Jp.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato06/08/1701/01/22

Samarbejdspartnere

  • Animated Learning Lab Japan (Projektpartner) (leder)

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • network development
  • film literacy
  • media literacy
  • internationalisering

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.