Projektdetaljer
Beskrivelse
I forbindelse med besøg og aktiviteter organiseret af Det Danske Kulturinstitut i Sao Paolo, Brasilien, er der gennemført flere introduktioner til kreative metoder inden for området Animated Learning til børn og undervisere i skolesystemet i byen Santos.
Baseret på disse forløb ønsker Center for Animation, Visualisering og Digital Fortælling, The Animation Workshop, VIA University College, i samarbejde med SEDUC, Santos Kommune, at lave et formaliseret on-line-samarbejde Animated Learning Methods, som et længerevarende forsøg, der kan introducere Animated Learning-konceptet til en bredere gruppe af lærere og undervisere.
Formålet med samarbejdet vil være:
At introducere visuel storytelling, animation og tegning som didaktiske redskaber og pædagogisk metode ind i skolerne gennem praktiske test-forløb, hvor skolernes undervisere afprøver redskaber og metoder med børnene i klasselokalerne.
Gennem de praktiske forløb at give underviserne den fornødne tryghed og fortrolighed med Animated Learning, så de selv kan kreativt kan udvikle og inkludere didaktik og pædagogik ind i deres egne emner, skemaer og metoder.
At introducere den meget enkle digitale teknologi der, kombineret med analoge, kreative metoder inden for tegning og animation, muliggør størst mulig effektiv produktion af animation i klasselokalet.
At give lærerne mulighed for at præge sproglig udvikling, kreativitet og personlig dannelse hos skolebørn i alle aldre ved brug og gennem af børnenes tegne- og animationsfærdigheder.
Overordnet styrkelse af opfattelsen af, og modet til, at lade undervisere benytte kreative metoder til undervisning i klasselokalet.
Baseret på disse forløb ønsker Center for Animation, Visualisering og Digital Fortælling, The Animation Workshop, VIA University College, i samarbejde med SEDUC, Santos Kommune, at lave et formaliseret on-line-samarbejde Animated Learning Methods, som et længerevarende forsøg, der kan introducere Animated Learning-konceptet til en bredere gruppe af lærere og undervisere.
Formålet med samarbejdet vil være:
At introducere visuel storytelling, animation og tegning som didaktiske redskaber og pædagogisk metode ind i skolerne gennem praktiske test-forløb, hvor skolernes undervisere afprøver redskaber og metoder med børnene i klasselokalerne.
Gennem de praktiske forløb at give underviserne den fornødne tryghed og fortrolighed med Animated Learning, så de selv kan kreativt kan udvikle og inkludere didaktik og pædagogik ind i deres egne emner, skemaer og metoder.
At introducere den meget enkle digitale teknologi der, kombineret med analoge, kreative metoder inden for tegning og animation, muliggør størst mulig effektiv produktion af animation i klasselokalet.
At give lærerne mulighed for at præge sproglig udvikling, kreativitet og personlig dannelse hos skolebørn i alle aldre ved brug og gennem af børnenes tegne- og animationsfærdigheder.
Overordnet styrkelse af opfattelsen af, og modet til, at lade undervisere benytte kreative metoder til undervisning i klasselokalet.
Lægmandssprog
Udvikling af model-undervisningskonceptet Animated Learning Methods til brug i det brasilianske skolesystem.
Nøgleresultater
Udvikling af undervisningskoncept samt plan for implementering.
Kort titel | Animated Learning Brazil |
---|---|
Akronym | ALMB |
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/10/21 → 01/01/25 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Socialt arbejde og sociale forhold
- Børn og unge