Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Udviklingsprojektet skal, i form af multiuser VR-kunstværket Aquamarine udvikle, designe, programmere og teste en velfungerende prototype, skræddersyet til at udnytte og teste Phenomenals nye anti-latency tracking system.
Prototypen skal opfattes som en beholder der kan forandres. Dyrebestanden, økosystemet, lyset, strømme kan ændres. Interaktiviteten kan forandres. Måske kan indbyggerne blive selv-replikerende, styret af en AI-engine? Aquamarine er således en scene hvor forskellige kunstnere i fremtiden kan producere nye visuelle narrativer, der udnytter de mange muligheder.
Aquamarine skal fremstå som en virtuel undervandsverden i form af et 2.420 m3 stort glasløst akvarie. Publikum, i ført VR-briller, træder direkte ind i akvariet fra siden. I Aquamarine-landskabet interagerer publikum med undervandsdyr der kommer dem i møde enkeltvis eller i flok. Prototypen baseres på Blue Ribboned Sweetlip, Moon Jellyfish, Seahorse.
Dyrene opfører sig forsigtigt og sky over for de besøgende. Bevæger man sig med normal menneske-hastighed, skræmmes de væk, svømmer bort, eller rundt om den besøgende. Men hvis den besøgende forstår situationen, forsigtigt bevæger sig i tai-chi-agtig undervandshastighed og bevidst undgår at skræmme dyrene, bliver de nysgerrige og kommer de helt tæt på.
Prototypen skal opfattes som en beholder der kan forandres. Dyrebestanden, økosystemet, lyset, strømme kan ændres. Interaktiviteten kan forandres. Måske kan indbyggerne blive selv-replikerende, styret af en AI-engine? Aquamarine er således en scene hvor forskellige kunstnere i fremtiden kan producere nye visuelle narrativer, der udnytter de mange muligheder.
Aquamarine skal fremstå som en virtuel undervandsverden i form af et 2.420 m3 stort glasløst akvarie. Publikum, i ført VR-briller, træder direkte ind i akvariet fra siden. I Aquamarine-landskabet interagerer publikum med undervandsdyr der kommer dem i møde enkeltvis eller i flok. Prototypen baseres på Blue Ribboned Sweetlip, Moon Jellyfish, Seahorse.
Dyrene opfører sig forsigtigt og sky over for de besøgende. Bevæger man sig med normal menneske-hastighed, skræmmes de væk, svømmer bort, eller rundt om den besøgende. Men hvis den besøgende forstår situationen, forsigtigt bevæger sig i tai-chi-agtig undervandshastighed og bevidst undgår at skræmme dyrene, bliver de nysgerrige og kommer de helt tæt på.
Lægmandssprog
Projekt med henblik på at producere en virtuel verden, hvor publikum gennem VR-briller kan opleve at være under vandet.
Nøgleresultater
Deltagerne i projektet skal:
- Udvikle og bygge scenen på 11 x 22 x 10 meter i form af et enkelt undervandslandskab med sandbund, overflade, sol som lyskilde og en enkelt kelp-skov i midten.
- Bygge assets i form af undervandsvæsner der kan repræsentere interaktionen i undervandsmiljøet.
- designe og programmere interaktion til en prototype på en Unity-baseret, skræddersyet til at udnytte og teste Phenomenals nye anti-latency tracking system.
- Udvikle og bygge scenen på 11 x 22 x 10 meter i form af et enkelt undervandslandskab med sandbund, overflade, sol som lyskilde og en enkelt kelp-skov i midten.
- Bygge assets i form af undervandsvæsner der kan repræsentere interaktionen i undervandsmiljøet.
- designe og programmere interaktion til en prototype på en Unity-baseret, skræddersyet til at udnytte og teste Phenomenals nye anti-latency tracking system.
Kort titel | Aquamarine |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/12/22 → 01/07/23 |
Samarbejdspartnere
- VIborg Visuals (Projektpartner) (leder)
- Phenomenal Viborg
Emneord
- Medier, kommunikation og sprog
- undervandsoplevelse
- vr
- virtual reality
- being nature
- digitale fisk
- phenomenal
- muco
Projekter
- 2 Afsluttet
-
MUCO - Multi-User Co-Location Virtual Reality Experiences
Sabra, J. B. (Projektleder) & Glaser, H. (Projektleder)
01/09/21 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
PHV: Phenomenal Viborg
Glaser, H. (Projektleder), Sabra, J. B. (Projektdeltager), Kruse, K. (Projektdeltager), Nielsen, T. N. (Projektdeltager), Lundgaard, U. (Projektdeltager), Lindberg, K. (Projektdeltager), Schmidt, R. (Projektdeltager), Brøndum, A. (Projektdeltager), Grabe, H.-H. (Projektdeltager) & Jensen, J. L. H. (Projektdeltager)
01/05/20 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Aktiviteter
- 1 Konference
-
Grønne Sammen
Glaser, H. (Deltager)
15 sep. 2023 → 16 sep. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference