ASTE - Advanced Science Teacher Education

  • Benjaminsen, Nana (Projektdeltager)
  • Winsløw, Carl (Projektdeltager)
  • Rasmussen, Klaus (Projektdeltager)
  • Østergaard, Camilla Hellsten (Projektdeltager)
  • Goldbech, Ole Christian (Projektleder)
  • Vesterager, Karen (Projektdeltager)
  • Aarby, Jens (Projektdeltager)

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Udvikling af ny naturfagslæreruddannelse i samarbejde mellem professionshøjskolerne Metropol og UCC og universitetsmiljøerne Institut for Naturfagenes Didaktik på KU og Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) på AU. Uddannelsen har til formål at uddanne lærere til undervisning i fagene biologi, fysik/kemi, geografi og matematik på mellemtrinnet og i udskolingen. De studerende får derfor linjefagskompetence i disse fag. Det er endvidere et mål gennem uddannelsen at skabe forandringsagenter i skolen. Uddannelsen er baseret på høj grad af tværfaglighed, nye formater i praktik, herunder et udvidet samarbejde med praktikskolerne samt udvikling af de studerendes kompetencer indenfor pædagogisk innovation.

    Projektet er støttet af Lundbeckfonden og der er tilknyttet en phD studerende
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato18/06/1031/12/17

    Emneord

    • læreruddannelsen
    • naturfag

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
    • Theorizing lesson study: two related frameworks and two Danish case-studies

      Winsløw, C., Bahn, J. F. & Rasmussen, K., 29 apr. 2018, Mathematics lesson study around the world: Theoretical and Methodological Issues. Quaresma, M., Winsløw, C., Clivaz, S., de Ponte, J. P., Ni Shúilleabháin, A. & Takahashi, A. (red.). Springer, s. 123-142 10 s. (ICME Monographs; Nr. 13).

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review