Augmented Reality i undervisningen

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Dette LULAB vil i tæt samarbejde med studerende
    tage udgangspunkt i brugen af AR-teknologi:
    ’Augmented Reality’ i forsøget på at skabe et tredje
    læringsrum, med bl.a. visualiseringer særlige områder
    og forståelser i skolefagene. Projektet er en todelt
    aktion, hvor der først undersøges og designes en
    konkret AR-teknologi i et samarbejde mellem
    læreruddannere og studerende. Dernæst afprøver
    studerende teknologien i praksis på en skole.
    Undervisningen analyseres og evalueres mhp.
    vurdering af effekt.

    Lægmandssprog

    Virtuel undervisning

    Nøgleresultater

    De studerende har afprøvet AR i forskellige fag, størst udbytte i matematikfaget.
    Under Corona-nedlukningen er AR afprøvet af studerende til husoptegnelser og målestoksforhold med faget matematik.
    AR kan anvendes i fysik, fx til astronomi-delen, universet, planeter. mm. I nogle sammenhænge er SketchUp et bedre program. Fysik er AR afprøvet der andre programmer, der er lige så/og mere anvendelige...
    Under Corona-nedlukningen er AR afprøvet af studerende til husoptegnelser og målestoksforhold med faget matematik. AR fungerer godt ift. arbejde med fx længde-, målestoks og størrelsesforhold.
    AR virker endvidere godt ift. at animere det skjulte, fx til at visualisere processer i kroppen, til at tegne/simulere konstruktioner ift. håndværks- og kreative fag.
    AR er relativt nemt at tilgå. Det er en fordel at anvende en "hent og leg-tilgang".
    Kort titelAR i undervisningen
    AkronymAR
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/2030/06/21

    Emneord

    • virtuel læring
    • augmented reality
    • virtuel undervisning