Projektdetaljer
Beskrivelse
Dette LULAB vil i tæt samarbejde med studerende
tage udgangspunkt i brugen af AR-teknologi:
’Augmented Reality’ i forsøget på at skabe et tredje
læringsrum, med bl.a. visualiseringer særlige områder
og forståelser i skolefagene. Projektet er en todelt
aktion, hvor der først undersøges og designes en
konkret AR-teknologi i et samarbejde mellem
læreruddannere og studerende. Dernæst afprøver
studerende teknologien i praksis på en skole.
Undervisningen analyseres og evalueres mhp.
vurdering af effekt.
tage udgangspunkt i brugen af AR-teknologi:
’Augmented Reality’ i forsøget på at skabe et tredje
læringsrum, med bl.a. visualiseringer særlige områder
og forståelser i skolefagene. Projektet er en todelt
aktion, hvor der først undersøges og designes en
konkret AR-teknologi i et samarbejde mellem
læreruddannere og studerende. Dernæst afprøver
studerende teknologien i praksis på en skole.
Undervisningen analyseres og evalueres mhp.
vurdering af effekt.
Lægmandssprog
Virtuel undervisning
Nøgleresultater
De studerende har afprøvet AR i forskellige fag, størst udbytte i matematikfaget.
Under Corona-nedlukningen er AR afprøvet af studerende til husoptegnelser og målestoksforhold med faget matematik.
AR kan anvendes i fysik, fx til astronomi-delen, universet, planeter. mm. I nogle sammenhænge er SketchUp et bedre program. Fysik er AR afprøvet der andre programmer, der er lige så/og mere anvendelige...
Under Corona-nedlukningen er AR afprøvet af studerende til husoptegnelser og målestoksforhold med faget matematik. AR fungerer godt ift. arbejde med fx længde-, målestoks og størrelsesforhold.
AR virker endvidere godt ift. at animere det skjulte, fx til at visualisere processer i kroppen, til at tegne/simulere konstruktioner ift. håndværks- og kreative fag.
AR er relativt nemt at tilgå. Det er en fordel at anvende en "hent og leg-tilgang".
Under Corona-nedlukningen er AR afprøvet af studerende til husoptegnelser og målestoksforhold med faget matematik.
AR kan anvendes i fysik, fx til astronomi-delen, universet, planeter. mm. I nogle sammenhænge er SketchUp et bedre program. Fysik er AR afprøvet der andre programmer, der er lige så/og mere anvendelige...
Under Corona-nedlukningen er AR afprøvet af studerende til husoptegnelser og målestoksforhold med faget matematik. AR fungerer godt ift. arbejde med fx længde-, målestoks og størrelsesforhold.
AR virker endvidere godt ift. at animere det skjulte, fx til at visualisere processer i kroppen, til at tegne/simulere konstruktioner ift. håndværks- og kreative fag.
AR er relativt nemt at tilgå. Det er en fordel at anvende en "hent og leg-tilgang".
Kort titel | AR i undervisningen |
---|---|
Akronym | AR |
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/08/20 → 30/06/21 |
Emneord
- virtuel læring
- augmented reality
- virtuel undervisning