Projektdetaljer
Beskrivelse
Med afsæt i Ph.D. Carsten Jessens bog "Børn, leg og computerspil" leverer forfatterne en redegørelse, analyse og refleksion mht. at anvende computerspil som redskab til leg og læring i folkeskolen og i pædagogiske institutioner.
Analyseobjektet er det kontroversielle konsolspil GTA, og refleksionerne udgør en tolkning og kritik af den viden om børns leg med computerspil, som Jessen fremlægger i sin bog. Ydermere anvendes væsentlige pointer pointer fra Kirsten Drotners artikel "Modernitet og mediepanik" i refleksionerne over fordele og ulemper ved børns leg og læring med computerspil.
Projektet afløste opgaven "Særligt studeret emne 2" i suppleringsfaget Børne- og ungdomskultur, åbent universitet, SDU Odense.
(Vejleder og intern censor: Jens Ager Hansen)
Analyseobjektet er det kontroversielle konsolspil GTA, og refleksionerne udgør en tolkning og kritik af den viden om børns leg med computerspil, som Jessen fremlægger i sin bog. Ydermere anvendes væsentlige pointer pointer fra Kirsten Drotners artikel "Modernitet og mediepanik" i refleksionerne over fordele og ulemper ved børns leg og læring med computerspil.
Projektet afløste opgaven "Særligt studeret emne 2" i suppleringsfaget Børne- og ungdomskultur, åbent universitet, SDU Odense.
(Vejleder og intern censor: Jens Ager Hansen)
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 02/01/03 → 15/05/03 |
Samarbejdspartnere
- Professionshøjskolen UCN (leder)
- Syddansk Universitet (Projektpartner)
- Giersing Skole, Odense
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- børne- og ungdomskultur
- computerspil
- edutainment