Børns perspektiv på inklusion

  • Harbo, Lotte Junker (Projektleder)
  • Thastum, Karen (Projektdeltager)
  • Rathmann, Ina Dyrgaard (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet følger gennem 3 år børn på forskellige klassetrin i en dansk kommune. Kommunen har på projektets starttidspunkt sluset børn, der tidligere modtog undervisning i specialtilbud, tilbage i den almindelige folkeskole. Projektets formål er at undersøge, hvordan såvel udsatte som ikke-udsatte børn oplever deres mulighed for deltagelse i forskellige fællesskaber og dermed for inklusion.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/01/1231/12/14

Emneord

  • børn
  • Børns perspektiv
  • Inklusion
  • Socialpædagogik
  • folkeskole
  • deltagelse/ inklusion
  • deltagelsesmuligheder
  • Dilemmaer i inklusion
  • fagprofessionelles perspektiv på inklusion
  • Kvalitativ undersøgelse af inklusion
  • Socialrådgivere og inklusion i folkeskolen
  • Undervisningsmateriale inklusion folkeskole